Steg ett, att erkänna.

Nyss var jag extremt duktig och höll något jag lovat mig själv - inte beställa massor med kläder i onödan. (Egentligen finns det inget nödvändig läge just nu, eftersom garderoben har svämmat över för längesen..) Men jag gjorde i alla fall en ganska stor shoppingbag på H&M's hemsida - men beställde den aldrig! Det här är något helt nytt för mig, alltså att INTE beställa skitsaker som man inte behöver bara sådär helt hux flux. Jag är stolt över mig själv. Det känns som om jag genomgår någon jäkla 12-stegs kurs, ungefär som alkoholister och dylikt. Steg ett är att erkänna, steg två är att, ja, vadå? Men jag borde faktiskt ta och göra något åt min ekonomi, för jag får väldigt mycket i lön - och har alltid väldigt lite kvar veckan efter löning..

Så detta måste alltså vara mitt steg ett! Jag har erkänt, för ifall jag fortsätter så som jag  har gjort så kommer min nuna snart att dyka upp i treans program "Lyxfällan". Tro mig.

Plus att mina horoskop alltid varnar mig angående min ekonomi. "Håll hårt i slantarna", "Köp inget onödigt", "Spela inte", "Ekonomin ser inte ljus ut" och så vidare. Inte för att jag tror på horoskop, men just nu känns det som om Expressens Heikki Vesa har försökt varna mig tillräckligt länge.

Så, förutom det som är beställt innan idag - inget mer shopping över nätet förens i februari! (Vi hoppas på det i alla fall..) Kläder jag behöver framöver är en Fjällrävenjacka. Och kanske något på rean. Men MAX att jag lägger ut tusen spänn på rean. Sedan blir det inget shoppande utav kläder OCH böcker förens Petra och jag anländer i London av just den anledningen - shoppa!

Sådärja.

Skriv din åsikt
Postat av: Petra

Haha Martini var på Amazon igår och det blir roligare än så.. Berättar imorgon

2006-12-03 @ 22:43:07
URL: http://whoppe.blogg.se
Postat av: Pillan

Heyheeey. Honom har jag inte sett på år och dar! Nu blev jag riktigt nyfiken! =)

2006-12-04 @ 09:49:21
URL: http://obeskrivlig.blogg.se

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0