Uppmaning; Konsertupplevelser

Sebbe bad några lista sina tio bästa konsertupplevelser, och jag tvivlar på att jag sett tio konserter.. Men jag gör mitt bästa och listar de som är värda att listas!

11172-88

1. Bruce Springsteen and the Seeger Sessions Band, Stockholm Globen 30e oktober 2006.
Makalöst. Bruce. 13 500 människor. The River. Ofattbart stort, fantastiskt bra! Jag tvivlar på att jag någonsin kommer att se en bättre konsert, om inte Bruce planerar att överträffa sig själv det vill säga..

2. Lars Winnerbäck, Konserthuset i Eskilstuna 26e november 2004.
Bara sittplatser, en väldigt liten publik och Lasse. Lasse, hans gitarr och hans munspel. Myspys känsla över hela konserten. Lasse själv beskrev konserten allra bäst - det är som om ni sitter på min sängkant.

3. Lars Winnerbäck, Turnépremiären i Linköping 6e juli 2006.
Enorm publik och ett enormt drag. Petra och jag hade gåshud precis överallt.

4. Gyllene Tider, Sundbyholm i Eskilstuna, 11e augusti 2004.
Världens bästa sommarmusik live en enormt varm sommarkväll. Det är känsla.

Det är inte så många mer som jag faktiskt sett live, tyvärr. Glenmark, Eriksson och Strömstedt förstås, det var kul. Men det känns inte riktigt som om de platsar. Det samma gäller E-type som jag lyckades se live en gång. Sedan finns det ju massor med helskumma personer man råkat knalla förbi vid en livespelning, så som Feven (minns någon henne?). Några till har jag sett, men eftersom jag inte ens minns dem kan de inte ha varit särskilt bra. Allsång på Skansen kan ju omöjligt räknas in, men det är en upplevelse för sig! :) Däremot så SKA jag se Meat Loaf, Bob Dylan och Bruce (igen). Ska ska ska.

Skriv din åsikt
Postat av: Cillan

har du något tips på en roman som jag kan läsa som handlar om depression ? :)

2006-12-10 @ 15:01:06
URL: http://cillan.blogg.se
Postat av: Pillan

Stephen King har en bok, som jag dock inte läst. Den heter just "depression", så den kan ju vara passande! :)

Svårt att tipsa dock, jag kan inte minnas att jag läst en bok som uteslutande har handlat om depression. Men om du vill läsa om depression/ångest, då är det Dostojevskijs Brott & Straff som gäller!

2006-12-10 @ 16:12:46
URL: http://obeskrivlig.blogg.se
Postat av: Cillan

Tack :D

2006-12-10 @ 23:33:33
URL: http://cillan.blogg.se
Postat av: Emelie

Pillan för fan vi måste ju se Stevie haha!

2006-12-10 @ 23:43:52
URL: http://negern.blogg.se

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0