Världens tjugo bästa låtar

Dessa är utan någon egentlig rankning, det är svårt att säga just vilken av dem som är absolut bäst. Men dessa kan man lyssna på om och om igen, för resten av livet. Skulle jag få ta med mig tjugo låtar till en öde ö - då skulle jag välja dessa;

1. Bruce Springsteen - Lost in the Flood
2. Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
3. Eagles - Hotel California
4. Bruce Springsteen - Born to Run
5. Bruce Springsteen - Thunder Road
6. Bruce Springsteen - Seaside Bar Song
7. Bob Dylan - Visions of Johanna
8. Thin Lizzy - Parisienne Walkways
9. Thin Lizzy - Cowboy Song
10. Bruce Springsteen - Rosalita (Come Out Tonight)
11. Bruce Springsteen - The River
12. Bob Dylan - Motorpsycho Nitemare
13. Patrik Isaksson - Ruta 1
14. Meat Loaf - Bat Out of Hell
15. Dolly Parton - Jolene
16. Meat Loaf - Paradise By the Dashboard Light
17. Meat Loaf - I'd Do Anything For Love (But I Won't Do That)
18. Stillwater - Tiny Dancer
19. Jeff Buckley - Hallelujah
20. Bruce Springsteen - Badlands

Hur ser din spellista ut på en öde ö?
Utmaning till; Petra, Negern, Sebbe, Tilda och David!


Skriv din åsikt
Postat av: Jens Ganman

Förstår inte de här bloggarna... det här hamnar nog inte rätt, men... skitsamma... och än en gång: TACK för de fina orden! Blev mycket glad!

2006-12-05 @ 01:42:23
Postat av: seb

eftersom de ska dra strömmen i detta skitruckel så börjar jag spåna med papper och penna ;P lista dyker upp under kvällen.

2006-12-05 @ 18:59:41
URL: http://seeb.blogg.se
Postat av: Pillan

Galet svårt att komma på rätt tjugo låtar.. Det finns så många, så listan kommer säkerligen att ändras inom en snar framtid!

Jens Ganman - ifall det faktiskt är Du, (vilket man ibland kan betvivla när det gäller bloggkommentarer), ta åt dig av varje ord jag skrev! Blod och Död är makalös!

2006-12-05 @ 19:33:04
URL: http://obeskrivlig.blogg.se

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0