Firmafest

I lördags gick firmafesten av stapel på anrika Yxtaholm. Jag och mina kollegor lär nog aldrig mer få komma dit, av följande anledningar;

> Efter den traditionella utlottningen utav saker vi fått utav leverantörer under året som gått, så var Jossan den lyckliga vinnaren utav den rosa Ahlgrenspulkan. Denna skulle förstås prövas direkt, så Enver (cirka 40år gammal, värt att kommentera) tog pulkan nedför tre trappor - inomhus. Yxtaholm är ett "slott", också värt att kommentera.

> Eva, även hon runt 40år, hittade två snöskyfflar utomhus, som hon tog in och spelade luftgitarr med. Plus att hon petade folk i rumpan med dem, bland annat mig.

> Ett flertal glas gick sönder när My girigt skulle roffa åt sig en Baileys.

> Och frågan är hur det gick med stolen som Enver och My dansade med..

Övriga händelser som också är värda att kommentera;

> Jag vann på lotteriet! Två t-shirts, den ena står det "Schlagerfreak" på, och den andra är från en utav våra köttleverantörer där sloganen "Måltiden blir en fest när köttet är som bäst" finns tryckt på ryggen. Inget att använda på gymmet alltså.

> Petra vann en signerad kokbok, Adlen en hockeyhjälm och en hockeyfrilla, tro det eller ej.

> Ralle och jag var värdelösa på att dansa, men gjorde det ändå. Dock så kunde jag dansa när Rikard förde, så det kan vara så att det bara är Ralle som är en dålig dansare.

> Enver och My åkte båda hem tidigare av olika orsaker, men allt var väldigt relaterat till alkohol.

> Eva försökte hälla ner drinkar i halsen på mig. Hon lyckades emellanåt.

> Petra och Rikard blev väldigt osams.

> Jag sa till Eva och Camilla att jag älskar dem.

> My och Rikard var väldigt roande under middagen, då de under två timmar pratade väldigt mycket om allt möjligt, men speciellt om mina bröst. Jag kände mig trakasserad.

> G var otroligt imponerad utav trollkarlen, medans Petra och jag mest blev frustrerade av vårat behov av att alltid veta hur allting går till. Varifrån kom fåglarna? Och vart tog de vägen sen?

> Enver höll ett tal till kassörskorna, för att poängtera att det var hans tårtor vi sålde. Han bröt även på turkiska varje gång han höll tal.

> Ralle tog över Yxtaholms reception, och försökte kränga rum åt alla.

> Andrea berättade att hon innehar det Tyska rekordet i ölkanon, en vattenslang gick från våning 22 till våning 8, och säkert en tio öl var fick de i sig genom vattenslangen.

> Kalvbräss är tydligen mjälte. Det är kul att få reda på efter att man ätit en hel del.

Nu har jag säkerligen glöm en hel del roliga och nämnvärda händelser, men de passar säkert inte i tryck, så det är nog lika bra det. ICA Kvantum- packet är helt klart de roligaste människor som finns!

Skriv din åsikt
Postat av: adlen

älskling, KLOCKRENT!

2006-02-27 @ 22:07:40

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0