Flen & alla kändisar

Idag när jag jobbade så fick jag stå 1½ timmer i selfscan- kassan. Jag blev helt torr i munnen av att till varje kund lära ut hur man skulle göra, eller när de väl kom för att betala säga; "Hej! Har allt gått bra? Är det några varor du inte kunnat scanna? Om du skulle vilja dra ditt ICAkort.. " Min stackars mun. Och mina stackars fötter. I den där jäkla kassan står man ju upp hela tiden. Men jag och Josefina hade i alla fall trevligt! :)

Pluggade jag när jag kom hem då? Neeej. Antikrundan var ju på TV, och det får man ju inte missa när de faktiskt höll hus på Hedenlunda i FLEN. Flen är nu mera med på kartan. Eller, vi kanske var det redan innan, av dessa anledningar; Magnus Uggla har sommarstuga här, Kungen och Drottningen besöker ibland slottet här som jag nu glömt vad det heter, Kungen invigde min gymnasieskola för något år sedan, Göran Persson har bosatt sig strax utanför Flen.. Hmm, ja, det var nog alla anledningar. Jag kan även passa på att nämna att Pappa en gång krockat med pyttelilla och superkorta Magnus Uggla på posten i Flen, och att han och Mamma en gång höll på att bli överkörda av Kungen och Drottningen ute vid slottet. (Vilket är beviset på att Kungen faktiskt kör som en galning, och Silvia gjorde dessutom den berömda vinkningen som en liten ursäkt till mina kära föräldrar!). AAH! jag kom på en till kändis. Han som förr i tiden var domare på programmet "Guiness Rekord TV", han har sommarstuga här. Han med den enorma mustaschen alltså! Hur härligt som helst.. Jag har dessutom haft en Bernadotte som handlat i min kassa på ICA. Plus att en Flensbo är sjukt lik Fraiser. Det var nog allt! :)

Skriv din åsikt
Postat av: suratanten

jag tittar alltid på antikrundan. Kul att det var från Flen, undrade just vad det var för dialekt alla pratade.

2006-02-24 @ 07:44:07
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: Pillan

De som pratade med dialekt var nog inte Flensbor, det var nog mest stockholmare och inflyttade rikemän! :) Det sägs att i Flen och trakten runt omkring så pratar man "rikssvenska", alltså utan dialekt. Eller har vi dialekt? Man tänker ju inte på sådant själv..

2006-02-24 @ 11:31:42
URL: http://obeskrivlig.blogg.se
Postat av: suratanten

Tyckte det var en jäkligt skum dialekt. Jag bor själv i stockholm, borde inte har reagerat på det. Kanske var de ditkörda pensionärer från värmland. Fast det var nog inte värmländska. Kanske var det rikemansdialekten.

2006-02-26 @ 11:48:39
URL: http://suratanten.blogs.se

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0