Konsten att tycka synd om sig själv

Jag ber om ursäkt för att det varit stiltje på bloggen ett tag nu, men jag har legat i soffan och tyckt väldigt synd om mig själv ända sen i måndags. Först fick jag feber, och när febern tog slut blev jag extremt förkyld, fick ont i halsen, plus att jag fick tillbaka febern. Helt värdelöst alltså. Jag är fortfarande sjuk, och borde verkligen inte gått till skolan idag. Men gjort är gjort, så nu får jag ligga hemma och må dåligt i helgen istället, vilket är mycket roligare.

Mja, i övrigt finns det inte mycket att säga. Det enda jag gjort är att glo på repriser av program jag redan sett, tittat på 80% av alla program Discovery Channel visar (ack så sorgligt det är med program som Pet Rescue. Folk som misshandlar/missköter djur bör DÖ!) Jag har även löst korsord och läst tidningar så som Vi i Villa, Byggnads, Easy Shopping och Kommunalarbetaren. Jäkla gratistidningar. Jag är verkligen inte intresserad av att nån skum snickare inte fick a-kassa för att han inte tog jobb i Norge, jag bryr mig inte om att nån kommunalarbetare fick ont i ryggen pga dåliga arbetsrutiner som arbetsgivaren inte vill kännas vid... BLA BLA BLA. När jag är sjuk vill jag läsa saker så som Illustrerad Vetenskap och Allt om Historia. Easy Shopping- tidningen är nästan värst. OOOH, köp ett par (fula, säkert obekväma) trosor för 0:- (endast 49.90 i porto) och få en läcker klocka på köpet! Verkligen jättemodern! (modern på åttiotalet, eller möjligtvis på pensionärsklubben).

This sucks. Jag missade Petras födelsedagsfirande på krogen dessutom. Får verkligen bartenders i Eskilstuna någon lön när jag inte är där och vänder ut-och-in på plånboken? Sanslöst..

Fredag kväll, jag är snorig och det finns absolut ingenting att se på TV. Ingenting alls. Jag menar, Ace Ventura - Den galopperande detektiven, Det är inte vad jag kallar bra TV. Och den filmen var den mest sevärda av de som gick. Hur sorgligt är inte det? Och jag kan inte heller se mina vänneravsnitt, eftersom jag redan sett dem sju miljoner gånger nu i veckan. Jag ger upp.

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0