Söndag = ångest

Jag tycker inte om söndagar. De är ångestfyllda. Jag får alltid för mig att jag på just söndagar måste göra bra saker. De vanligaste alternativen är att jag ska 'ta hand om mig själv', städa eller plugga. Imorse blev det alternativ ett, vilket resulterade i att jag gjorde en nyttig med svårtuggad frukost bestående utav ett äpple i bitar, några skedar sockerfri müsli, a-fil och till det té. Som fortsättning nu så brukar jag lägga en ansiktsmask eller så, ta ett långt bad och sedan lägga ner hela idén. Jag hatar söndagar. Bara för att man inte slutför något som man bestämmer sig för att göra så får man ångest. Jag gillar inte ångest.

Nästa helg däremot.. Då blir det krogen på fredagen, troligtvis bio på lördagen (Lasse Hallströms Casanova), och sedan ännu en ångestfylld söndag. Jag bläddrade igenom min kalender förut, bara för att upptäcka att jag till på torsdag ska ha läst ut en spansk bok. Kruxet med den spanska boken är att jag för det första inte ens har öppnat den, och för det andra tappat bort den för cirka två månader sen. Så nu har jag dessutom fått ångest över spanskaboken. Jag ska även ha gjort ett hemprov i Sam B, ekonomi, tills på torsdag. Men jag VILL INTE svara på frågor som handlar om den svenska kronans devalvering, den ekonomiska konjunkturen och annat skit. Det här är inte ångest, det är bara rent hat mot ekonomiprov. Tills imorgon ska jag även ha gjort något i historia som handlar om imperialismen, plus att jag ska skriva en uppsats, som jag inte har någon aning om när den ska vara klar. Jag är skoltrött, jag vill inte vara med längre. Nu får det vara nog. Tack gode gud för att det bara är en vecka kvar nu, sen är det sportlov. Och på sportlovet så är det personalfest, så jag kan skönja lite sol bland alla moln.

Nu låter det som om någon gör mackor i köket, och jag vill ha en jag med. Sen ska jag hugga tag i min bok (Inte den spanska boken, men däremot en bok som utspelar sig i Spanien; Don Quijote av la Mancha. När jag tänker efter så är författaren spanjor, och bokens orginalspråk är spanska. Undra om spanskaläraren accepterar den boken istället?), ja, ta min bok och lägga mig i badet, så att jag kan få ångest över att jag inte orkar ta hand om mig själv.

Måste bara tillägga att jag köpte ett par otroligt sexiga svarta skor igår. Ah, I love them, och dom ska debutera på krogen på fredag. MYS!

Skriv din åsikt
Postat av: Negern

Jag vill följa med på fredag:)

2006-02-12 @ 21:53:30
Postat av: Pillan

Well ofcourse! Då är det Rolling som gäller!

2006-02-12 @ 22:25:52
URL: http://obeskrivlig.blogg.se

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0