Konsten att ramla väldigt fel

Igår var det fest som gällde. Negern, Petra, jag och Albin gjorde oss iordning och förkrökade hos Negern, för att sedan ta oss till Brogehus, för nästa förfest. Eftersom jag bor vid Brogehus, så tyckte jag att jag skulle varna mina kära vänner om att trappen som var täckt med snö, är snorhal. "Gå inte i mitten, det är halast där. Kanterna är rätt okej. Splatt." Japp, jag halkade. Med snöiga byxor knallade vi vidare, drog oss senare mot festen på Amazon, och där var det sjukt mycket folk. Jag, Petra och Emma P bestämde oss för att gå och kissa direkt när vi kom dit, och knallade därför in på damtoan. Det är då det händer;

Jag var väl ganska redigt berusad, men att kissa går alldeles utmärkt. Jag öppnar dörren till toabåset, och utanför står Petra, Emma P och ungefär tjugo kvinnor i 30årsåldern. Då halkar jag - igen. Landar mellan väggen och toaletten, och slår i armen. Resterande tid av kvällen tror jag bestämt att min arm är ur led, eftersom jag inte kan röra den. Den gör fortfarande ont, så nått rejält var det som hände. I övrigt var det en roligt festkväll. Som vanligt gjorde jag av med för mycket pengar i baren, mina skor gick sönder och min snusdosa ser misshandlad ut.

Jag vet, det är sorligt att man är så full att man ramlar, men det var rätt kul ändå. Jag tycker om när folk ramlar, för skadeglädjen är den enda sanna glädjen.

Väl när vi var hemma hos Negern igen, sovandes, hände nästa roliga grej. Petra och jag sov i dubbelsängen i gästrummet, då Negerns underbara katt kommer in och gosar med mig. Jag myser ett bra tag med katten, tills den bestämmer sig för att gosa med Petra istället. Bad idea. Petra är livrädd för katter. Sagt och gjort, två sekunder senare hör jag ett skrik; "PERNILLA! uääh, katten! Ta bort KATTEN!" Jag tar med mig katten ut ur rummet, och bestämmer mig då för att kissa. Jag är precis i färd med att klättra över grinden vid toppen på trappen, då jag ser Krister, Negerns pappa, ståendes där. "Jag tog bort katten, den väckte Petra!" viskar jag till Krister. Pang. Jag välter väl grinden när jag ska klättra över den. Krister kommentar ägde; "Katten väckte Petra och nu väcker du oss..". Kul.

Nu ska jag ta tag i mitt studerande. Jag ska göra;

En uppgift i Engelsk Skrivkurs
En SJUKT svårt uppgift om ekonomi i Samhällskunskap B
En uppsats om Leonardo da Vinci till Kultur & Idéhistorian

Detta skall alltså vara klart tills imorgon. Jag kan meddela att jag inte gjort ett enda dugg på någon av uppgifterna. ÅH vilket kul sätt att spendera sin söndagskväll på.

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0