Kunder

Sanslös dag på jobbet. Först och främst så tappar jag rösten var tionde minut, och får då väsa fram ett "217,50 blir det". De inkompetenta kunderna, som bara måste höra att jag är sjuk, stirrar istället på mig och ber mig upprepa allt, istället för att titta på den väl synligt placerade skärmen där priset hoppas upp. Idioter.

Second of all, så står jag i godan ro i kön för omväxlings skull för att investera i en grekisk sallad till lunch. Då vrålar Petra från en annan kassa någonting i stil med; "Pernilla! Snattare! Spring!". Det slutar alltså med att jag lubbar allt vad jag har efter en gammal albinoman som springer snabbt som fan, ut efter honom på gatan, hugger tag i honom, och blir ivägknuffad och han fortsätter springa. Mannen är portad, eftersom han har den otroligt mysiga ovanan att gå och äta mat inne i själva butiken. Idag år han följade; En halv vetelängd, en tugga på ett päron, en halv festis. Idiot.

Sen har vi dessa kunder som envisas med att ställa upp ALLA varor med sträckkoden åt rätt håll. Alla. Även fast jag sitter och väntar på att de ska få upp varorna på bandet. Dom vrider och vänder, för att slutligen konstatera att; "Nej, tomater har ingen sträckkod." Idioter.

Bortsett från allt detta gnäll från mitt håll, så måste jag även få delge en mysig sak. En gammal gubbe, som är lite knasig (troligtvis dement), Sven heter han, var inne idag för att handla. Man får alltid hjälpa honom, eftersom han inte är så bra med pengar, så man får visa honom vad han kan köpa. Ialla fall, en mysig gubbe. Idag så sa han till mig att han tycker om mig, för att jag är så snäll. Aaww, det var så sött. Alla i kassan älskar Sven.

Som avslutning kan jag meddela att den ovannämna grekiska salladen var värdelös. Vitlökssåsen var som klister, det var typ bara pasta, och fetaosten var alldeles för sur. Ovanpå allt detta har jag feber, ont i halsen, hosta, och är redigt förkyld.

Tjipp, nu orkar jag inte gnälla mer. Nu blir det ännu en kopp té, en alvedon (troligtvis två), två glas echinacea och en bra bok i sängen. Har vi tur kommer det ett glatt blogginlägg imorgon. ;P


Skriv din åsikt
Postat av: Katti

haha, alla är idioter! ju äldre man blir, o ju fler människor man stöter på desto tydligare blir det: alla är idioter! Lästips: Dostojevskij - idioten. (för egen del så är det jag själv som är den största idioten av de alla: skulle gått upp kl 8 för att skriva en analys som min grupp sitter o väntar på. o jag har ännu inte börjat... idiot!)

2006-01-09 @ 10:30:38
URL: http://godonlyknows.blogg.se
Postat av: wolf

haha och du menar att jag inte ska klaga på ica, lilla vän det är ju precis såna här små händelser på jobbet som gör en helt galen! å andra sidan: du får det i jämförelsevis små doser, betänk att jag jobbade över 30 timmar i veckan på det där stället. det är att gå över gränsen för vad en människas psyke är skapat för att uthärda.

2006-01-09 @ 15:35:55
URL: http://wolf.blogg.se

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0