Negativt om väder

Dessa värdelösa onsdagar.. Jag börjar halv ett, har 45 min svenska, sedan 40 min samhällskunskap, sedan en timme idrott. Men idrotten var väl inställd idag, så jag kilade till gymmet istället. Jag gillar verkligen inte onsdagar, de drar verkligen ner mig till botten av ån. Tråkiga lektioner, tråkigt väder (detta gäller dock bara under vinterhalvåret), TRÅKIGT allt.

Don't get me started on vintervädret.. Igår bestämde jag mig för att loafers funkar trots snön, för jag pallar inte mer med stövlar och vinterskor. Loafers. Dessa underbara, nätta, tunna, sköna och väldigt våriga skor. Ja, men vad trampar jag i väl upp på parkeringen? Årtusendets slaskhög. Jag är fan fortfarande blöt om fötterna. Nej, nu är jag så jäkla trött på detta kalla, snöiga, slaskiga väder. Ge mig sol, ljumma vindar, torr mark och gröna träd! Förstå hur underbart det ska bli när man ser att björkarna börjar slå ut, när man faktiskt kan se asfalten, när det blåser varmt istället för att det blåser kallt som går ända in i märgen. Sommaren, jag väntar på dig!

Bortsett från detta dravel så känner jag mig håglös. Jag är trött, grinig, emellanåt stressad, lat när det gäller skolarbete, lat när det gäller att ungås med folk, lat när det gäller att gå ut på krogen. Nej, jag pallar inte mer. Jag funderar på att aldrig kliva ur mina mysbyxor, bara ligga i sängen och glo. Jag orkar knappt läsa längre, och då är det illa. Det enda jag gör these days är att tvätta kläder (det är mitt nuvarande största intresse, jag mår verkligen bra av att tvätta kläder. Jag gillar när allt är nytvättat och garderoben är proppfull.) Jag kokar även kaffe, sopsorterar (snarare räddar regnskogen i en aktion gällande att slänga allt som är papper i papperspåsar. Jag har rensat hela huset.) Jag gör även av med massor med pengar på absolut ingenting, och jag är fruktansvärt sugen på passionsfrukt och sharon. Måste verkligen handla massor med sådana frukter imorgon efter skolan. ICA säljer ju fyra sharon för tio kronor, rena kapet.

Nu tänker jag rensa lite i byrålådan, för att sedan krypa i säng.

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0