Vuxentest

När man fyllt arton blir man ju myndig, och det är ju så gott som att vara vuxen. Men enbart eftersom vi alla beter oss som barn ibland så kan man ju passa på att göra ett test för att se ifall man faktiskt blivit vuxen än..

Jobb
(1p) - Jamenvisst, en hårt slitande kassörska.
Visitkort (1p) - Nix.
Konferens (1p) - Nix.
Bor hos föräldrar (-2p) - Ja, sålänge som jag pluggar så..
Vara sambo (1p) - NO!
Vara förlovad (1p) - NO!
Vara gift (2p) - Som tur är så, Nej.
Skild (3p) - Nej.
Äga villa (2p) - Nej, men eget rum har jag! ;)
Ha en bil (1p kombi + 1p) Inte det inte, körkortet kommer före..
Hund (1p) - Räknas familjens?
Lån (1p) - Jag lånar bara av mina egna sparpengar, så nej.
Gemensam ekonomi (1p) - Nej, aldrig.
Pensionsspara (1p) - Haha, ja.
Storhandla (1p) - Nej, bara om man räknar med beställningar ur H&M- katalogen.
ICA-kundkort (1p) - Absolut! Man måste ju marknadsföra sin arbetsplats. Dessutom är jag galen i bonuscheckar, och ICA's räcker alltid till en dosa snus.
Använda rabattkuponger (2p) - Gärna.
Äga hushållsassistent (1p) - Nej, och ärligt talat vet jag knappt vad det är.
Äga diskmaskin (1p) - Nejtack, jag låter andra sköta sådant.
Dubbelsäng (2p) - Ja, stort ego = stor säng.
Ha julgran på julen (2p) - Neeej, jag hatar julen, speciellt granarna och pyntet. Och maten. BLÄ.
Gråa hår (1p) - 100% väldigt blondt.
Celluliter (1p) - Inte än på länge får vi hoppas.
Prenumerera på morgontidning (1p) - Nej, men däremot på Elle, Allt om historia och Illustrerad Vetenskap.
Lösa sudoko (1p) - Ja, världsbäst tidsfördriv ihop med korsord.
Välja att inte svara i telefon (2p) - Så ofta som möjligt.
Putsa förnster (1p) - Har aldrig gjort det.
Svampplockning (2p) - Nej, jag avskyr svamp.
Långfärdsskridskor (1p) - Kunde jag stå på ett par skridskor, så kanske jag skulle prova.
Parmiddag (1p) - Nej.
Vinprovning (1p) - Räknas det ifall man provar flera flaskor innan krogen? =)
Danskurs (1p) - Innan balen i nian, men eftersom jag inte lärde mig något, så nej.
Partaja till gamla 70-talshits. (1p) - Alltid partaja till gamla klassiker!
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) - Nej, men gärna en Baileys.
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - Alltid på vardagar.
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) - Beror på ekonomin / orken.
Spela Bingolotto (1p) - Har gjort, aldrig mer igen.
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) - Nooo.
Ha höftproblem (1p) - Lungproblem enbart.
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) - Inte sju på morgonen, men jag har varit där.
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) - Ja, dagligen.


0-15 p "INTE gammal"
16-25 p " börjar barka ditåt..."
Över 25p "Nu är du där."

Och jag fick... ta daaa..

13 poäng! Inte vuxen, men på väg att bli. Bara jag ordnar en bil och börjar plocka svamp eller så. Gör testet ni med, jag utmanar speciellt Petra, Negern och The Lost Feeling att göra testet! Petra och Negern enbart därför att de är mina vänner och troligtvis får samma svar som jag, och The Lost Feeling för att hon är en helskön bloggare!


Skriv din åsikt
Postat av: Petra

16 poäng, men det är nog enbart för att jag räknar Larson som min hund och ingen annans. jag räknade också med "putsa fönster" den biten gör ingen annan åt mig, dock så gör inte jag helelr det så ofta. Har planerat att nästa gång blir när första riktiga vårsolen tittar fram. Vill du vara med och föreviga detta genom att ta bildbevis under denna stora tillställning? Puss

2006-03-12 @ 21:36:46
URL: http://www.whoppe.blogg.se
Postat av: Pillan

Oh, jag tänker tillochmed filma dig när du gör det! Och fota, självklart. Då kan jag publicera två bilder på dig; Petra rollar mattan & Petra tvättar fönstret.

Och by the way, jag räknade faktiskt Bobbo som min hund! ;) Du är en vuxen skit Petra!

2006-03-12 @ 21:38:29
URL: http://obeskrivlig.blogg.se
Postat av: maria

ok, nu fixat, bara för din skull! :)

tack för komplimangerna!

2006-03-13 @ 18:22:24
URL: http://thelostfeeling.blogspot.com

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0