Psykfall

Jag är en boknarkoman. Det börjar bli läskigt, igår tillbringade jag över en timme med att plocka med mina böcker, jag placerade om dem i hyllorna, och jag har konstaterat att det finns böcker precis överallt i mitt rum. Jag måste skaffa ett bibliotek snarast!

Nu ska jag skriva en uppsats om Vietnamkriget, som jag borde ha gjort för längesen. Den ska in på fredag, och det är den sista saken jag har kvar i skolan. Varför ska jag skjuta upp allting?

- Jag skjuter upp så mycket som möjligt, så långt fram som möjligt.
- Jag får panik ifall mina föräldrar slänger papper i vanliga papperskorgen och inte i pappersinsamlingen.
- Jag har hotat mina föräldrar, och numera köper de inga blommor till baksidan, utan bara gröna växter. Allt för att så lite getingar som möjligt ska finnas runt mig.
- Jag lever på kaffe, de senaste dagarna har jag snittat på tre kannor om dagen.
- Jag köper massor med DVD filmer som jag sedan bara lägger på hög, för att se dem ett halvår senare.
- Jag har startat en ny tradition, som går ut på att när någon i min familj fyller, vid jul, eller vid morsdag och dylikt, så kan familjen räkna med att få minst en bok av något slag. Jag älskar böcker och försöker därför pracka på dem min lilla bokreligion.
- Jag känner en stark avsky mot pocketböcker, men investerar i dem ändå när plånboken inte är tillräckligt tjock.
- Jag har ett kärleksförhållande til mina böcker, och avskyr när folk frågar ifall de får låna en bok eller två. Men jag har seriösa problem med att säga nej, så jag lånar ut saker i alla fall.
- I skolan och på jobbet är jag tålmodig, men hemma flippar jag ur för minsta lilla grej.
- Jag får för mig att saker och ting ska ske över en natt, som ett mirakel.
- Jag inbillar mig att jag har flera liv, så att jag kan göra allt jag vill.
- Jag tror att alla mina drömmar ska slå in.
- Jag är bombsäker på att jag kommer vinna miljoner på lotter när som helst nu.
- Jag är jättedålig på att städa mitt rum, men har en pedantisk läggning när det gäller min stora garderob.
- Jag köper alldeles för mycket kläder, vilket innebär att det kommer bli en liten utförsäljning till vännerna nu snart igen.


Okej, jag har precis konstaterat att jag är ett psykfall. Någon borde låsa in mig. Men helst efter att jag skrivit min uppsats.

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0