Sunday bloody sunday

Den här helgen har verkligen flugit förbi.. Jag har jobbat fredag och lördag, och jag ska jobba idag. Igår var jag så trött när jag kom hem från jobbet att jag inte orkade med mer än att äta lite godis. Helt slut var jag. Lär ju inte bli bättre ikväll när jag kommer hem, men pengarna hägrar ofantligt mycket. Jag har börjat skrapa ihop riktiga höjdarlöner, men det som är dåligt med det är att jag aldrig orkar med allt i skolan, så jag har alldeles för många uppgifter som bara ligger och väntar på att bli klara. Dock lämnar jag aldrig in något försent, så det går ju.

På lördag ska lite folk från jobbet grilla hos mig, det ska bli riktigt roligt. Jag hoppas på att Petra och Josefina stannar heela natten så att vi kan sitta och prata igenom massor med strunt samtidigt som vi gör slut på allt vin. Det vore riktigt mysigt. Sitta på altanen hela natten insvepta i tjocka täcken och bara vara. Lovely. Så måste det bli. Jag får ta och meddela Petra det idag på jobbet, har för mig att hon också jobbar idag.

Bruce Springsteen - Badlands är helgens låt. Likaså låten Candy's Room. Det är något särskilt med Bruce. Han spelar på Globen om en vecka.. Fan att jag inte kommer vara där.

Nej, jag känner på mig att dagens första maskin med tvätt snart är klar. Då är det bara att dra igång nästa. Nu ska jag nog ta och läsa vidare i Stephen King - Sömnlös, och ta ett päron. Och ett äpple. Jag har blivit en fruktoman. Gott gott. Speciellt sånna där små, stenhårda, ljusgröna päron. Jag skulle kunna leva på sådana. På sådana päron och på kokt blomkål. Mumma!

Jobbet om fyra timmar!

(Jag har massvis med bokrecensioner som ska upp här snarast, jag tror jag hinner dem på tisdag!)

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0