Om scientologi och annat

Återigen söndag, och återigen sitter jag och knåpar på en religionsuppsats. Den här gången tar jag itu med Tom Cruise och hans galna sekt, Scientologerna. Att läsa om sådana här sekter får en att både vilja skratta och gråta. Skrämmande är vad det är! Jag hittade en sajt där en svensk kille som hoppat av rörelsen berättar om sin tid där, sånt är alltid intressant. Det är dock lite läskigt att läsa om de människor som faktiskt har upplevt dessa galna sekter. Som tur är så håller jag ju inte på med nån sekt som utnyttjar småbarn och dylikt, att läsa om det är vidrigt. Ingen skräckfilm alls går ju att jämföra med att de vidriga saker som människan faktiskt gör i verkligheten.

Nog om detta. Veckan som kommer är fullbokad!

Måndag; Fira Pappa som fyller 55, plugga.
Tisdag; Massage, plugga.
Onsdag; Den enda dagen som inte är full. Måste nog ta och hitta på något här. Film med Malin kanske..
Torsdag; Jobba.
Fredag; Jobba.
Lördag; Öppet hus i skolan, sedan jobba.
Söndag; IKEA med mamma och pappa, sedan hem till bror i Solna.

Petra är snäll och byter jobbtid med mig, för jag skulle ha jobbat på söndag. Men då jobbar hon istället, så jobbar jag åt henne nästa söndag då hon ska åka iväg och ge några innebandytjejer stryk.

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0