Fisken

Fisken

Den berömda Fisken. En väldigt originell sjuttonårs- present, som har överlevt alldeles för många månader (år!) och emellanåt väldigt skitigt vatten. En guldfisk blir i snitt tre-fyra månader, men den här fisken är snart två år gammal. Vilket är imponerade, då jag inte direkt är särskilt duktig på att rengöra skålen. För tillfället är han tjock. Riktigt tjock.

Sinnesjuk är han dessutom. Han suger in stenar i munnen och skjuter dem på glasen, eller spottar dem utanför skålen. Växter har han inga numera, då han demolerade de senatse växterna jag köpte. Han tuggade sönder dem i småbitar så att hela vattnet var grönt. Han är numera även sällskap av en plast- guldfisk, som min kära bror och hans sambo slängde ner i vattnet.

Avslutningsvis vill jag bara säga; köp aldrig husdjur åt någon i present, IFALL de inte önskat sig det.



Skriv din åsikt
Postat av: Petra

Äh, vi gav den till en djurvän. Fast tanken var ju att den skulle överleva som en normal fisk, inte i två år. Haha. 2-3månader hade vi utan dåligt samvete kunnat utsätta dig för. Nu är det nästan (bara nästan) så jag ångrar mig lite =)

2006-10-23 @ 17:19:57
URL: http://whoppe.blogg.se
Postat av: Pillan

Du borde ångra dig massor.. Han väckte mig imorse med det där jäkla stenskjutandet igen..

2006-10-24 @ 11:58:32
URL: http://obeskrivlig.blogg.se
Postat av: Emelie

Är han död? eller levar han fortfarande?? det går rykten om att han har "gått i väg" är dessa sanna??
Men undrar ju, det gör man....

2007-12-04 @ 08:49:24
URL: http://negern.blogg.se

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0