Dubbelmoral

Jag jobbar hela tiden. Det tär på kroppen, jag är helt slutkörd. Migränen har hängt efter mig hela veckan, och kroppen säckar ihop så fort jag slutar springa som ett jäkla jehu. Det får bli lite ändring på det. Jag kan helt enkelt inte tacka ja till alla tider som erbjuds mig. Skolan ska ha sitt också.

Nog med gnäll. Jag må vara trött, men jag är nöjd ändå. Jag jobbar på att göra lite bra saker för mig själv. Jag ska börja äta bra och nyttigt så att min kropp mår bra, jag ska gå på en ansiktsbehandling, jag ska klippa mig, jag ska börja träna regelbundet, jag ska dricka mindre kaffe och mer grönt té... Lite blandat alltså så att jag orkar hänga med ett tag till. Vi kan lägga till sova mer, stressa mindre och ha lite egentid till listan.

Skolan drog ju igång här om veckan, och det blev verkligen fullt ös direkt. Massor massor massor att göra, och jag har faktiskt påbörjat/klarat av en del redan nu, innan skiten ska in. Bra gjort av mig. Nu ska jag göra mig en kopp té, slå upp lite fakta om den Egyptiska religionen/mytologin, fortsätta röja i rummet, hänga in lite kläder i garderoben och antagligen något mer.

Sluta stressa och ta det lungt någon?

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0