Oväntad ledighet

Dagen till ära är jag faktiskt helt ledig från skolan! Engelskan är inställd eftersom läraren är i Spanien, Staden&framtiden är inställd eftersom ingen vet vart Jan är, och Historian fick vi jobba hemma på. Hur underbart som helst faktiskt! Så jag sov till halv tio, åt frukost i lugn och ro, läste lite i Tom Egelands "Cirkelns ände" (även kallad "den norska da Vinci- koden"..) och nu sitter jag här och knåpar på min "källkritiska uppsats om pyramidbygget i Egypten". Och det, mina vänner, är inte lätt. Det finns massor med områden och teorier att ta upp, och jag har inte den blekaste om hur jag ska begränsa mig. Men som tur är så är det ju ett intressant ämne, så vi får vara glada för det lilla.

Eftersom föräldrarna kommer hem imorgon så ska jag lägga en jäkla massa tid idag på att städa hela huset, tvätta, slänga sopor och handla ingredienserna till maten jag ska laga åt dem imorgon. Och det är anledningen till varför jag sitter framför datorn med en hel kanna kaffe! Men först och främst så måste jag ta itu med lite skolarbete, gör man inte det så hopar sig allt till en väldigt läskigt hög, och det är då som paniken tar vid. Därför tänker jag återgå till min lilla källkritiska uppsats.


Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0