Söndagar funkar inte för mig.

Jag vet inte riktigt hur det ligger till, eller varför, men jag blir oerhört lat och oproduktiv på just söndagar. Egentligen så är det ju den ultimata dagen att plugga massor, städa, tvätta, träna o.s.v. Men vad gör jag på söndagar? Nada. Idag är jag dessutom sjuk, har en redig infektion i kroppen. Men att jag är sjuk är ju inte direkt ovanligt, så jag försöker bara bortse från det. Börjar jobba vid fyra, och pengar behövs, därav ingen sjukanmälan. Att sjukanmäla sig från skolan gör jag bara inte, av två helt olika anledningar. Anledning ett är att jag inte orkar med att gå runt och höra med lärarna om vad som sagts och gjorts på lektionerna. Att missa saker är trist, även om det inte är några problem med att ta igen det. Anledning två är egentligen anledningarn till varför jag aldrig backar ur eller sjukanmäler mig ifrån någonting; jag är livrädd för att missa något. Vare sig det är kul, ledsamt, nytt eller vad det nu må vara, så mår jag piss ifall jag råkar missa något. Så man skulle kunna säga att min livsfilosofi är att aldrig inse att du är sjuk. För är man sjuk så måste man ligga hemma, och då KAN ju det hända något grymt kul på det stället där man egentligen skulle vara.

Men halsfluss räknas inte till sjuk. Halsfluss är döden. När jag får halsfluss är jag inte bara sjuk, jag är döendes. Eller så känns det bara som det. Därav varför jag enbart sjukanmält mig två gånger på jobbet under de tre år jag varit där; dödande halsfluss.

Det här inlägget blev ju oerhört positivt.

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0