Mufflonfår

I trafikteoriboken står det att man enligt lag måste ringa polisen ifall man kör på en älg, en järv och så vidare. Det är även så att man måste ringa polisen ifall man kör på ett mufflonfår. Då undrar de flesta, inklusive mig, hur man vet ifall man kört på ett mufflonfår? Jag har aldrig hört talas om mufflonfår tidigare, och jag har frågat alla jag känner som har körkort ifall de vet vad ett mufflonfår är, och hur de ser ut.

Ingen vet.

MEN, nu har jag löst mufflonproblemet. Dom ser ut såhär;



Tydligen så finns det massvis med vilda mufflonfår i Södermanland, vilket innebär att jag faktiskt kan råka ut för en trafikolycka tillsammans med ett mufflonfår. Så ifall ni kör på ett får som liknar den på bilden - ring polisen.

Skriv din åsikt
Postat av: adlen

HAAAAAAAAAAHAHAHAHAH! :D

2007-08-17 @ 07:41:48
URL: http://adlen.blogg.se
Postat av: Anna

Ja precis vad vi har diskuterat här hela kvällen..men med hjälp av en vän med jägarexamen o google så är problemet löst. Hittapådjur känns det som..men ändå :)

2007-10-05 @ 22:57:13
Postat av: Lotte

Det är bara att åka till Floda utanför Katrineholm. Höll själv på att köra på ett mufflonfår i början av veckan. ;)

2008-03-19 @ 19:16:42
URL: http://www.blogg.akleja.org

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0