Dagens goda gärning

På grund av min ledighet idag bestämdes det att det skulle bakas lussebullar. Arbetsuppgifterna såg ut som följande; Jag smälte margarin, jag smulade jäst, jag rullade ihop några lussekatter och jag satte dit russin i dem. Resterande uppgifter sköttes av min mor.
Det är vad jag kallar jämlikhet. Det är så det ska vara!

Efteråt agerade jag tidig tomte och gjorde dagens goda gärning då jag åkte till mormor med lite bullar, och sedan till Petra och Jimma med bullar OCH en bok. Snacka om att min karma steg i taket där.

Imorgon går vi in på den värsta jävla veckan på hela året, det vill säga veckan innan julafton. Hej och hå. Det kommer vara HEMSKT på jobbet. Måndag och onsdag går väl an, men när jag kommer till jobbet på fredagmorgon, uj uj.
Jag hajar inte varför så många icke- kristna människor envisas med att fira Jesus födelsedag vareviga år. Vad är grejen? Han föddes, predikade om att alla skulle vara snälla mot varandra (en utopi som var dömd att misslyckas), spikades upp på ett kors och that's it. Han var dessutom jude.
KOM IGEN FOLKET!
Det vore ju fan mer relevant om vi firade Vasas födelsedag, eller till och med E-types födelsedag.

Nu ska jag titta klart på säsong ett av Criminal Minds.
Där har vi ett program i världsklass!


Skriv din åsikt
Postat av: M

Jag är helt klart på att fira Martins födelsedag :)

2007-12-16 @ 20:28:53
Postat av: Josefina

Vet du hur skönt det är att slippa julruschen på Ica? muahahahaha

2007-12-16 @ 22:18:14
Postat av: Elin

Haha, snälla kan vi inte börja fira E-type dagen! Någon gång på sommaren så man kan grilla och lyssna igenom alla hans skivor.
Det är en fruktansvärt bra idé.

2007-12-17 @ 09:23:25
Postat av: Pillan

E-typedagen lät ju faktiskt fint.. Det är ju lite sommarstämning över hela e-type! :)

2007-12-17 @ 19:54:43
URL: http://obeskrivlig.blogg.se
Postat av: Thess

Jag håller helt med angående Criminal Minds. Vad gäller Martindagen så är jag inte riktigt där än. Känns inte som att han har gjort en tillräckligt kraftig inverkan på mitt liv än. Å andra sidan så har inte Jesus berört mig för 5 öre så Martin hellre än Jesus.

2007-12-17 @ 22:46:02
URL: http://metrobloggen.se/interpretation
Postat av: Petra

Jag tycker att E-type påminner lite för mycket om Jesus.. Skulle vi inte kunna fira Aschberg-dagen istället? Det är ju en fruktansvärt sympatisk man.

2007-12-19 @ 21:03:53

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0