5 timmar av misär

Första skoldagen för den här terminen var precis lika meningslös och långtråkig som väntat. Jag hade skrivit en makalöst bra artikel om Londons tunnelbana tjugo minuter innan den skulle lämnas in - men läraren var självklart inte där. Så idag var det hål mellan halv tio och halv tre som gällde. Yippey! Jag hatar håltimmar. Det känns så meningslöst att bara sitta och vänta på något som ändå inte har någon betydelse. Idag var det betydelselösa en historialektion där vi gick igenom utvärderingarna vi skrev innan jullovet.

Det är tio plusgrader ute, men inomhus är det fanimej 10 minusgrader. Jag fryser. Men jag blir lite varm av tanken på The Phantom of the Opera - musikalbiljetterna bokades igår. Så nu hoppas vi på att Petra bokat hotellet, sedan är det bara lite tunnelbanekort och pund som ska fixas.

Om någon timme blir det massor med TV uppe hos Lina och Ralle.

Skriv din åsikt
Postat av: Angelica

Det är så meningslöst att jag inte ens brukar bry mig om att gå på den meningslösa lektionen som börjar fem timmar efter den man just haft.

Men nu pluggar jag på Komvux så jag är så illa tvungen, där är det JÄMT håltimmar. Om jag skippade en lektion därför skulle jag knappt ha nån närvaro :P

2007-01-09 @ 17:14:28
URL: http://annilelica.blogg.se

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0