Tärningsspelaren

Endast fyra dagar har gått av vårterminen - den sista terminen - och jag är redan trött på allt. Lärarna, eleverna, omgivningen, prishöjningen i caféterian, det faktum att alla faktiskt använder sig utav sitt skåp och mycket mycket mer. Jag är dessutom en aning trött på jobbet, mest på grund av alla små intriger. Ibland lever man för de där intrigerna, ibland sätter man dem i halsen och kvävs av dem. Vi får se hur det blir imorgon, börjar jobba åtta och lär inte vara särskilt pigg alls.

Lina fyller tjugo idag, helt makalöst. Imorgon blir det houseparty, som Ralle så fint uttryckte det. Typ 70 personer i ett radhus. Det kan bli imponerande. En sak är säker; trångt lär det i alla fall bli!

Jag är nöjd med mitt MVG i Religion A. Fick reda på det idag, och det är nästan så att den informationen har gjort min vecka och min helg. Inte trodde jag att den ytterst sympatiska och absolut inte särskilt fanatiska läraren faktiskt skulle ge mig det betyg jag förtjänade. Men människor slutar aldrig att förvåna, så är det ju. 

Nu ska jag nog krypa ner under ett (förhoppningsvis) varmt täcke och läsa vidare i Tärningsspelaren.

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0