Att skriva tenta

Jag ligger på mage i sängen och försöker skriva min första tenta. Jag ogillar frågorna skarpt. De är svåra, komplicerade och utan någon som helst hänvisning till vart jag ska läsa. Det finns inte minsta tillstymmelse till "detta svar är korrekt", utan allt handlar bara om att jag ska tänka själv. Och det har jag inte lust med. Jag har migrän. Jag är kissnödig. Jag är i stort behov av ett par stövletter.

Okej. Detta måste nog vara regel nummer 1 när man skriver en hemtenta;
Leta inte efter skor på nätet.
Det gäller självklart också att man inte letar kläder, böcker, filmer osv.

MAN FOKUSERAR.

Men jag vill ha ett par stövletter.

Ikväll ska jag dricka bort min ångest över tentan, och över stövletterna. Men jag har ju inga skor att ta på mig till kvällen. Jag MÅSTE ha ett par nya stövletter. Genast. Och tentan ska lämnas in på måndag, och vi fick den FÖRRA fredagen, och jag har inte en endaste fråga klar. Jag har heller inget godis hemma. OCH JAG HAR INGA STÖVLETTER TILL IKVÄLL.

Förstå min ångest.


Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0