Jag är lite sen..

Förra veckans bokfemma!

Veckans tema (v.46) är middagsbjudning, men den här gången för författare. Nämn fem författare som du skulle vilja bjuda hem på middag och motivera varför.

Ooh, easy!

På första plats har vi Stephen King, eftersom han är, tja, sig själv. Han kan konsten med att fascinera människor i alla åldrar. Jag skapar alltid någon form av besatthet gentemot hans böcker, så han är given. Förstå vilka berättelser han kan dra tillsammans med efterrätten! (Läs senaste Lisey's Story, makalöst bra!)

På andra plats har vi Douglas Adams. Jag ger ingen förklaring till det, för herre gud, det är ju mannen som skrev Liftarens guide till Galaxen! Ord överflödiga helt enkelt.

På tredje plats, Agatha Christie. Jag kan riktigt se framför mig hur hela middagen urartar till Tio små negerpojkar, del två. Jag vill även höra Agatha och nästa gäst, Sir Arthur Conan Doyle, diskutera hur man faktiskt får ihop sådana invecklade, spännande page-turners som de har fått ihop genom åren..

Sist ut på gästlistan är Bret Easton Ellis, för honom skulle jag verkligen vilja diskutera ett och annat med. Bland annat varför Lunar Park är så makalöst bra, och varför American Psycho verkligen får en att vilja skjuta sig själv mitt i boken..

Jag vill se Petra göra denna också! Kan bli spännande, kanske blir det en gemensam middagsbjudning?

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0