NEJ, jag är inte hemma...

Telefonen ringde för en stund sedan, så jag svarade. Det visade sig vara en man som ville pracka på mig omega3- kapslar.

Mannen: Så jag vill erbjuda dig marknadens bästa omega3-kapslar!
Jag: Men jag kan inte äta sånt, jag är vegetarian.
Mannen: Men då är det ju extra viktigt att du får i dig det!
Jag: Men omega3 är ju gjort på animaliska fetter!
Mannen: Men våra kapslar innehåller 70% mer omega3 än till exempel Apotekets kapslar!
Jag: Men jag äter inte djur, så därför kan jag inte äta omega3, eftersom det innehåller djurfett!
Mannen: Men våra kapslar är gjorda av en särskild typ av sardin.. (Här avbryter jag)
Jag: MEN jag äter INTE djur! Inte något djur alls!
Mannen: Vaddå, av principsak eller?
Jag: Ja, precis.
Mannen: Jaha, då får väl jag tacka för mig då..

Seriöst, hur dum får man bli?
Två sekunder senare ringer det på dörren, så jag går ner för att öppna. Där står det en kvinna som räcker över en krukväxt till mig.

Kvinnan: HEJ! Jag är sekreterare i föreningen och skulle bara vilja lämna över den här blomman.
Jag: (Tar tveksamt emot blomman) Jaha, tack.
Kvinnan: Hoppas att ni kommer att trivas här!
Jag: Eeh, trivas här? Vi har bott här sen de byggde stället.
Kvinnan: Va? Men, är inte det här 10K?
Jag: Jo, men vi har bott här i över tjugo år.

Så jag lämnar tillbaka blomman. Hon letade tydligen efter något finskt par som hade flyttat in. Jag visste inte ens att det fanns några nyinflyttade.

Så ifall nån försöker få tag på mig ikväll - nej, jag är INTE hemma.

Pju, vilken dag.

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0