Bokfemman - Pageturners

Då har jag i all hast hoppat på bokfemman, vilket är precis min grej. Veckans tema var pageturners, vilket jag gillar. När man väl hittar en sådan bok, ja, då är man fast. Det är då man drar ut telefonjacket, säger upp bekantskapen med alla man känner och låtsas ha halsfluss så att man slipper gå till skolan eller jobbet. Min topp fem (utan inbördes ordning):

    
 
Mötley Crüe (Med Neil Strauss) - The Dirt
Det är Sex, Drugs and Rock N' Roll, till 120%. Och lite till. Det är roligt, sorligt, bisarrt, skrämmande och alldeles alldeles underbart. Och bäst av allt, det är på riktigt.

Lucette Matalon Lagnadeo - Eldens barn
Sanningen om doktor Josef Mengele och de tvillingar han utsatte för fruktansvärt grymma "medicinska" försök i Auschwitz. En faktabok med de överlevandes egna berättelser. Fruktansvärt, men otroligt läsvärt.

Brett Easton Ellis - Lunar Park
Skruvad bok som till viss del är någorlunda självbiografisk, till viss del vanföreställningar som bara en knarkande författare kan ha. Easton Ellis är fullständigt galen, men genial.

Per Hagman - Att komma hem ska vara en schlager
Jag förstår mig inte på den här boken, inte riktigt i alla fall. Men den är sådär skitig, makalös och underbar som bara böcker kan vara. Att den sedan är på riktigt, det gör bara saken bättre.

Jens Ganman - Blod och död
Den ultimata dokusåpan - tio seriemördare på en öde ö, sisten kvar vid liv vinner.. Det är så mycket humor är man storknar. Underbar bok. Otroligt intelligent dessutom.

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0