En hyllning till världens kanske bästa bok

Ja, självklart menar jag Liftarens guide till galaxen.

  • "Skeppen hängde där på himlen ungefär på samma sätt som tegelstenar inte gör"
  • "Först hände ingenting. Sedan, några sekunder senare, fortsatte ingenting att hända. "
  • "Detta har hänt: I begynelsen skapades universum. Detta har senare gjort många människor upprörda, och har i vida kretsar betraktats som helt förfelat."
  • "Zaphod stirrade på Arthur. Grabben, du har just räddat våra liv, hajar du det? -Åh, sa Arthur, det var så lite.... -Jasså? sa Zaphod, ja glöm det i så fall."
  • "Ingenting rör sig snabbare än ljuset, utom möjligtvis med undantag för dåliga nyheter, som lyder sina egna speciella lagar. "
  • "Det är en konst, eller rättare sagt ett knep med att flyga. Knepet är att lära sig kasta sig till marken och missa."
  • "...nästan tvåtusen år efter det att en man hade blivit fastspikad vid ett träd för att han antytt hur trevligt det vore om alla kunde vara lite snälla mot varann som omväxling..."
  • "Arthur hade hittat en Mat-O-Matic-maskin som hade utspisat honom en plastmugg med vätska som var nästan, men inte riktigt, helt och hållet olikt te. "
  • "Denna planet har - eller rättare sagt hade - ett problem, nämligen följande: dom flesta av dess innevånare var olyckliga större delen av sin tid. Många lösningar på detta problem blev föreslagna, men de handlade på ett eller annat sätt om cirkulationen av små gröna papperslappar, vilket var märkligt eftersom det på det hela taget inte var dom små gröna papperslapparna som var olyckliga."

  • Ren glädje. LGTG är verkligen helt genial . Douglas Adams är ju helt makalös.

    LÄS om du inte redan har gjort det.


    Skriv din åsikt
    Postat av: Åsa

    Såklart! Min käraste ägodel är en gammal sliten LGTG-pocket med alla delar. Den har följt med jorden runt och lästs minst sju gånger :) Man kan aldrig få för mycket LGTG!
    "Allt som sker, sker."

    2007-09-13 @ 22:22:06
    URL: http://myrkott.blogspot.com
    Postat av: Elin

    Okej, det det blir ingen dimma för mig heller ikväll. Jag har blivigt sjuk och fått den där fina röda näsan igen du vet. Så jag tittar förbi en stund på Idungatan men blir inte särskilt långvarig förmodligen.. sad but true

    2007-09-14 @ 09:23:30
    URL: http://elinjosefinkarlsson.blogg.se
    Postat av: Sabina

    Hollandksan ar fanimej rena rama grekiskan och nagot som jag aldrig kommer forsta. Ga till min blogg och ladda ner nagra av latarna jag skrivit ner sa kommer du forsta varfor;p Annars ar det bara bra. Letar jobb och har mig. Gar pa intervjuer. Hur gar det for DIG?

    2007-09-14 @ 11:48:58
    Postat av: maria

    ah, min favorit ar..mojligen ur andra boken, nar Marvin lamnas ensam for att slass mot en mycket storre robot. Jag lanade den som talbok pa engelska en gang i skolan (for ett engelska-foredrag) och fick hora Douglas Adams sjalv lasa upp det. det var hur roligt som helst! :)

    2007-09-28 @ 14:47:30
    URL: http://thelostfeeling.blogspot.com

    Skriv vad du tycker:

    Du heter?
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    Din bloggadress:

    Tyck till!

    Trackback
    RSS 2.0