Skatteverket sucks.

Jag har precis gjort en internet- postutbildning som vi fick av jobbet. Mycket avancerat må jag säga, det var frågor i stilen "Dra rätt etikett till rätt typ av tjänst". Hugaligen. Det där visste man ju redan innan man började på ICA. Men det är schysst med en timmes betalning för något som tog mig tio minuter.

Jag har fått restskatt! Jag hajar inte! Förra året fick jag tillbaka hur många tusen som helst, men nu måste jag betala tusen kronor! Har skatteverket inte någon sympati för en fattig student som behöver betala sitt billån inom fem månader, eftersom jag måste leva på studielån efter det?? Jag ska skriva och klaga! Haha. Sur jag blir, jag hade verkligen väntat mig att få tillbaka massor med pengar. Så mycket fick jag för de förhoppningarna.

Nu ska jag gå ur svenska kyrkan, det trodde jag att jag hade gjort för hundra år sedan. Men eftersom jag tydligen fortfarande betalar skatt till dem så är jag väl tydligen med i alla fall (vadå begravningsskatt? Jag vill spridas i havet som en riktig sjöman!). Religion är det mest horribla som mänskligheten någonsin uppfunnit. Det slår till och med miljöförstöring och djurtester. Då är det fan illa.  

Nehej, säga upp lite prenumerationer (jag är fattig, tack skatteverket), läsa lite och kanske äta en knäckemacka. Det är vad som är på G nu!

Skriv din åsikt
Postat av: M

Fem spänn på att du saknar mig ;)

2008-04-03 @ 00:34:00
Postat av: Pillan

Haha, saknat vetesjutton. Men man blir lite orolig, ibland är du ju faktiskt mer aktiv på den här bloggen än vad jag är! :P

2008-04-03 @ 20:49:54
URL: http://obeskrivlig.blogg.se
Postat av: M

Och vad vet du om hur aktiv jag är? Jag trodde det var illa med mig som kollade din blogg så ofta men om du håller koll på exakt hur ofta jag kikar här så är det mer synd om dig ;)

2008-04-03 @ 23:33:51
Postat av: Petra

Haha mupphuve, jag fick 2400 i rest! Klaga inte! =)

2008-04-05 @ 19:41:51
Postat av: Pillan

M, du skriver ju faktiskt mer kommentarer här än vad jag skriver blogginlägg! Så du är nog lite mer aktiv än vad jag är! :P

P! Kusinen fick 9500kr i rest. det du!

2008-04-05 @ 20:14:58
Postat av: M

jaja jag erkänner, jag är aktiv!
men vi kan kalla det för "intresse" ;)

2008-04-05 @ 21:23:52

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0