Det här med politik..

Politik är ju kul. Man går från euroforiska tillstånd till rent hat, och det vänder ju på bara någon sekund. Jag har till exempel alltid hatat moderaterna. Men sen sa dom att de skulle höja studielånet. Bra, tänkte jag. Nu kan jag hata moderaterna för allt de gör, förutom studielånet. Men nu har dom ändrat sig igen. Så nu hatar jag dom för allt dom gör. Igen..

Men sen finns ju problemet med vad man ska rösta på i nästa val. Miljöpartiet är bra, miljö är viktigt och de behöver en liten knuff uppåt i partirankningen. Men sen har vi ju Mona Sahlin, som helt klart gjort sig värd min röst, då hon skippade nobelfesten för att gå på Bruce Springsteen istället. Det avgjorde ju hela saken.

Min mormor röstade på moderaterna eftersom Reinfeldt har så vackra ögon.
När ska man kunna omyndigförklara gamla människor egentligen?

Nej, en långpromenad i solen står på schemat nu.

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0