Så rätt, men ändå så fel.

Så är det ju det här med hemtentan.
Jag har just skrivit en alldeles utomordentligt text till fråga 2, första halvan är tråkig och korrekt, andra halvan är vädigt insiktsfull. Och väldigt fel. Jag har helt enkelt skrivit ett utmärkt svar till en fråga som inte ens finns på hemtentan. Jag upptäckte detta alldeles nyss. Det blir sådär ibland när det bara flyter på, det är då det är läge att läsa frågan en gång till för att se vad de egentligen vill att man ska skriva om.

Fan.
Jag orkar inte mer just nu. Frågan är om jag ska ta det easy idag/ikväll, för att sedan köra stenhårt imorgon? Gå upp tidigt, släpa ner datorn till köksbordet så att jag inte ligger och dåsar i sängen med den, koka massor med kaffe och bara köra? Just nu känns det som en bra idé. Så får kvällen tillbringas med bingo, Desperate Housewives och mestadels slöande! Jaaa. Bra idé. Men då innebär det ju att jag MÅSTE lägga på ett kol imorgon. Men jag jobbar ju iofs bäst under tidspress.

Det återstår att se helt enkelt. Jag måste äta mat också. Vilket är synd, för jag orkar inte laga iordning något.


Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0