Moralpredikan eller något åt det hållet.

Det är fint när två fast anställda människor står och dividerar på sin arbetsplats. Vi diskuterar allt möjligt, bland annat hur tråkigt det kan vara en lördageftermiddag på ICA. Då kläcker jag den ultimata kommentaren "Frågan är ju bara när man ska säga upp sig här och skaffa sig ett liv?".

Pernilla for gods sake, du har en fast anställning! LÖN varje månad. Vissa mycket trevliga kollegor, andra mindre trevliga. Skit samma om det är långtråkigt. Vad skulle jag gå upp för på morgonen annars nu för tiden? Det är ju för fan inte ens varmt ute.

Dagens klyscha är alltså: Var nöjd. Det hade kunna varit så inihelvete mycket värre.

Efter att ha slutat jobba så har jag slöat på heltid här hemma. Förutom ett bad och lite middag så har jag verkligen gjort nada. Så nu ska jag engagera mig i något i sisådär en trettiofem minuter, sen blir det till att kolla klart på Dexter, säsong ett.

London nio dagar kvar. DET är något att kliva upp ur sängen för, det ska ni veta!

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0