Spring bäst du vill

Hade en säkerhetsutbildning idag på jobbet, och halva styrkan är numera väldigt besvikna över att man enligt lag faktiskt inte får springa efter snattare ut på gatan för att plocka varor av dem. Nejdå, här ska vi agera lungt och sansat. Och hur kul är det på en skala? I övrigt var det rätt intressant må jag medge, även fast jag och kvinnan som höll föredraget inte var riktigt överrens om vilken del av befolkningen som snattade mest. Jag grundade mitt på brottsstatistik från BRÅ (jag kanske börjar få lite kriminologi i blodet på riktigt nu..) medan hon mest var tvärt emot mig.

Klockrenaste citatet från en kollega till mig, marathonlöpare, som sprang efter en snattare över hela stan;
"Spring du din jävel, jag kommer nog ifatt"

Malin var nyss här, vi gjorde det vanliga, nämligen att glo på film. "Hotet inifrån" blev det denna gång, sevärd film. Lagom med action hela tiden så att varken jag eller Malin somnar mitt i.

Nu ska jag läsa lite bok, sedan ska jag sova så inihelvete gott. Jobb imorgon, 7:45 - 18:30. Same procedure as last year.

Förresten, mitt halsont har kommit tillbaka nu. Men tro fan heller att det blir ett återbesök hos doktor Homer. Jag har ju nässpray så att jag klarar mig!? (Jag kan fortfarande inte släppa det där med nässprayen. Dum idé.)


Skriv din åsikt
Postat av: Posse

haha, vem sa det? säg inte stefan?! haha

2008-05-06 @ 22:30:42
URL: http://emmaposse.blogg.se
Postat av: Pernilla

Haha, klart det var han!

2008-05-06 @ 22:42:49
URL: http://obeskrivlig.blogg.se
Postat av: M

Klart man inte ska till någon typ av vårdcentral, de har inte tid att göra nåt ordentligt utan jobbar ju på ackord... uppsök privatläkare istället, lite dyrare ibland kanske men helt klart värt det i det långa loppet

2008-05-07 @ 08:58:29
Postat av: Pernilla

Det kanske inte alls är någon dum idé. Fast man borde egentligen ha någon man kan ringa som kan skriva recept på diverse piller man tror sig behöva ha.. :)

2008-05-07 @ 18:43:21
URL: http://obeskrivlig.blogg.se
Postat av: M

menar du att du behöver en langare? :)

2008-05-08 @ 16:17:04
Postat av: Pernilla

i stort sett, ja. Lite valium när halsen jävlas, penicillin vid behov... Inget allvarligare än så! :)

2008-05-08 @ 17:41:51
URL: http://obeskrivlig.blogg.se

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0