Spänningsfel

FYI så är jag sjuk. Halsont, snuva och ett allmänt vakuum i och runt huvudet, med tillfällig dövhet och stirrande blick på köpet. Det är P som smittat mig. Hon var sjuk i nånting i fredags typ. Jag VET att det är hon. Taskigt tycker jag.

Men det betydde ju inte att jag inte jobbade igår. Och hade gruppövning på Universitetet idag. Sofie och jag hamnade i en väldigt skum grupp. Killen till höger om mig var en riktigt skum typ. Han sa inte ett ord under hela tiden, förutom när några killar föreslog att straffarbete borde återinföras. Då mumlade han aggressivt: "Vilken JÄVLA dum idé" och slog näven i bordet. Där snackar vi inre aggressioner.

Förresten så har jag börjat föra anteckningar nu på att som går åt helvete med SJ, eftersom jag för en hatkampanj mot dem. Jag ska hädanefter skriva upp, dagligen, vad som går fel, och sedan fixa ihop det lite fint och sen skicka in till SJ tillsammans med ett hotbrev. Idag utspelade sig "spänningsfel" på tåget. Det innebär tydligen att något går sönder i Älvsjö, vilket innebär att tåg, pendel och tunnelbana står helt still eftersom det inte finns någon el. 15 minuter stillestånd i Flempan för min del. Anmärkning 1 till SJ alltså.

Nu, ett glas vin. Det hjälper väl mot förkylningar?

Skriv din åsikt
Postat av: PP

Min tenderar till att bli halsfluss det är därför jag är lite orolig. Dock är den enda medecinen jag använder från apoteket just nu nässpray så jag har goda chanser att bli frisk. Tror du vi kan krossa apotekets monopol så vi får in lite medecin som faktiskt har någon effekt i Sverige? Jag är nöjd med bara en ask Lemsip eller två. Skulle kunna nöja mig med Deep heat eller linementplåster också, men det bör väl inte klassas som läkemedel?

2008-09-09 @ 23:26:10
Postat av: Pillan

Vi skulle kunna hotmaila någon i apotekets ledning faktiskt. Jag är bra på hotmail, flera års erfarenhet ligger i bagaget. Lemsip borde ju vara en rättighet för folket. Och deep heat. Det är nästan så att man vill ha ont någonstans för då får man missbruka deep heat.



Hotmail nästa på planeringen?

2008-09-10 @ 20:38:45
URL: http://obeskrivlig.blogg.se/

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0