Åh du fantastiska torsdag

Här sitter jag i soffan, med kaffekoppen i högsta hugg och TV är för en gångs skull AVSTÄNGD. C-uppsatsskrivande är på gång. Efter att lite smått ha blivit utskälld av Maria via SMS, så kände jag att det var dags att jag gjorde något vettigt med min tid. Så nu sitter jag och jobbar med Metoddelen av uppsatsen, det vill säga; jag försöker förklara hur Laclau & Mouffes diskursteori fungerar, och även hur Faircloughs tredimensionella analysmodell går till. Diskursiva praktiker, sociala praktiker, definitioner av diskurs, hur fan använder man dessa analysmetoder och annat gött är vad jag ska jobba med i en vecka. De som vill gråta en skvätt för min skull är välkomna att göra det. Och det allra värsta är att medan jag sitter hemma och sliter mitt hår över detta arbete så är min kära C-uppsatskamrat Sara på väg till Egypten för att sola och bada i en vecka. I jämförelse med att sitta på 23kvadrat i ett mulet Stockholm så känns det som om Sara drog vinstlotten!

Jag tröstar mig med mina nya, väldigt rutiga skor som jag inhandlade i Glasgow;



Observera vilket fult jävla golv det är i lägenheten! Jag ska köpa massor med mattor idag på IKEA! Pallar inte plastgolvet. Så vid fyra ska jag befinna mig ute i Liljeholmen för att möta upp Sofie och Maria för en liten shoppingtripp. Tills dess - diskursanalysförklaringar. Frågan jag inte kan låta bli att ställa till mig själv är; om man inte kan förklara en analysmetod, hur ska man då kunna använda sig utav den?

Skriv din åsikt
Postat av: Pet

Underbara Office! Jag hör av mig när jag vet mer angående imorgon.

2009-04-16 @ 17:51:57

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0