Flyttandet är igång!

Pju.

Igår lassade vi in i stort sett allt i bilen och släpet, och gav oss iväg. Problem uppstår. Jag lyckas med konststycket att slita sönder min byrå, men lyckligtvis var det bara en planka som var till för att se snygg ut, så den får vi limma ihop. Problem nummer två uppstår när vi har hämtat nyckeln och kliver in i lägenheten - nyckeln fastnar i låset. Pappa och Petra får bära upp allting i lägenheten, medan jag och hunden väntar på bovärden som tillslut dyker upp och byter hela cylindern i dörren. Nya nycklar till mig - allt funkar bra. Vi kör årets tokrunda på IKEA, glömmer en del och får med oss lite saker som kanske inte hörde till planeringen. God mat åt vi också, duktiga kompanjoner hade jag som även de åt veggo på IKEA.

En liten (med mycket smärtsam) incident fick min tumme uppleva. Den fastnade mellan sängen och husväggen medan Petra tröck på. Den är förtillfället i en härlig nyansblandning av blått, lila och illrött. Smärtsamt. Men några missöden måste ju ske, och jag anser att byrån, låset och tummen nu har avklarat alla missöden. Nog nu.

Jag hade ju tänkt bjuda på lite bilder, men kameran ligger i lägenheten och jag är hemma och föräldrarna. Men sista flyttlasset går ju på lördag, så efter det kan det nog bli lite bilder!

(och sedan kan man undra vart i helvete min soffa håller hus. Möbelhuset, hallå?)

Skriv din åsikt
Postat av: Ellinor

38:a har jag! :) De är SJUKT höga, trampar jag snett dör jag!

2009-04-02 @ 15:07:16
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

aj aj för tummen! Nu vill jag se bilder. Nu nu nu. Fixa kameran :D

2009-04-02 @ 15:46:54
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: P

Jag ringde möbelhuset och talade om att dte var kört.





Förlåt.

2009-04-02 @ 22:32:03
Postat av: Ellinor

Mini feet

2009-04-03 @ 12:06:41
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: issa

Skärtorsdag?

2009-04-04 @ 00:25:13

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0