Århundradets I-landsproblem har precis uppstått

Jag har precis tvingats inse att en dubbelsäng på 2m X 1,6m inte får plats i en liten, liten studentetta. Detta är oerhört sorgligt, då jag älskar min säng och anser att det är det bästa köp jag någonsin gjort. Men om jag vill kunna ha en soffa i lägenheten, och gärna lite andra saker som kan vara bra att ha, typ utrymme att gå på, så måste jag dumpa sängen. Och köpa en fånig jävel som bara är 1,2m bred.

Det skär i hjärtat. Jag kan ju förtusan ligga åt alla håll i min säng! DET är ju precis vad en bra säng skall kunna erbjuda!
Men mina mycket förkrossade föräldrar som fällt några tårar angående flytten anser att jag ska sälja min säng. Det anser även lägenheten, tycks det. Så det får bli så.

Jag är sugen på denna soffa. I brunt eller i vitt. En vit vore ju mycket snyggare, men eftersom jag av erfarenhet vet att jag kommer spilla kaffe på den ungefär samtidigt som jag provsitter den första gången, så vore ju en brun ett mycket smartare val sett ur den synvinkeln.


Och eftersom jag nu måste byta säng så kan det kanske bli så att jag har plats för det här fantastiska matbordet istället. Och det vore ju kul att kunna sitta ner och äta (vilket jag säkert kommer strunta i, men det är ju kul att leka med tanken!).

Många bekymmer just nu. Jag är taggad på kontraktsskrivningen imorgon, för när det är gjort så drar ju hela karusellen igång på allvar. Ska vi slå vad om att jag glömmer körkortet hemma och spolar hela skiten bara för att jag inte kan legitimera mig? Haha. Det vore ju inte förvånande, det är ett som är säkert.

Mina traderaauktioner kommer öka i antal i och med flytten. Hur kan man som tjugoettåring äga mer saker än vad som får plats på 22 kvadrat? Insane, I'm telling you. Insane.

Skriv din åsikt
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

SURT! Men det där fantastiska matbordet är faktiskt fantastiskt. Jag har själv spanat in det! Skippa sängen och sov på bordet.

2009-02-12 @ 22:49:16
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Anna

Grymt fint matbord ;D

2009-02-18 @ 23:37:58
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0