Bokrea

Alla laddade inför bokrean 2009? Den drar igång den 24e februari iår, men redan nu så kan du förhandsboka på alla nätbokhandlar! I och med detta så tänker jag tipsa om vilka böcker man BÖR hålla utkik efter, då de är några av de bästa som skrivits. Sen blir det en liten lista med vad jag tänker klicka hem..

Böcker som måste läsas;
Douglas Adams - Liftarens guide till galaxen
C.S. Lewis - De sju böckerna om Narnia
Jens Ganman - Blod och död
Neil Strauss & Mötley Crüe - The Dirt
Mark Haddon - Den besynnerliga händelsen med hunden om natten
Oscar Wilde - The Picture of Dorian Gray
Ernest Hemingway - Den gamle och havet
Susanna Clarke - Jonathan Strange och Mr. Norrell
Elisabeth Kostova - Historikern
Jonathan Safran Foer - Extremt högt och otroligt nära
Per Hagman - Att komma hem ska vara en schlager
Klas Östergren - Gentlemen
Klas Östergren - Gansters
Joe Hill - En hjärtformad ask


Sedan kan man läsa ALLT som är skrivet utav;
Stephen King
Dean Koontz
J.M. Coetzee
Paulo Coelho
Sir Arthur Conan Doyle
Agatha Christie
Edgar Allen Poe
J.K. Rowling


För er som pallar lite tyngre litteratur så måste ni ju läsa min absoluta älskling; Fjodor Dostojevskij. När ni ändå är igång så kan ni lika gärna ta Lev Tolstoj, Dante och Cervantes.

För er som, precis som jag, är intresserade av djurrätt, så kan jag tipsa om J.M. Coetzee's Djurens liv. Och när ni ändå är igång så köper ni Peter Singer - Djurens frigörelse.

Jag planerar att beställa hem följande (från cdon, såklart);
Biografi om Adolf Hitler, "Don Juans förlorade dagbok", "Kartor för vilsna älskande", "Lär känna psykopaten" (facklitteratur), Alltid Odd + Maken (Koontz)

Sen finns det ju hundratals fler böcker som är helt fantastiska, men en bok i taget är väl ganska lagom! ;)
Någon som har tips till mig? Jag läser allt utom Chick-lit (bränn dom!) och svenska skitförfattare (endast Ganman och Hagman går hem hos mig, kanske lite Nesser också).

Skriv din åsikt
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Hehe, grymma tips. Jag har läst alla nästan. Men ska bocka av de jag inte läst. Ja förutom Koontz & Stephen King. Jag hatar deras böcker. Men det är för att jag är så lättskrämd.

Beställ 'lär känna psykopaten' galet intressant. Nu måste jag också kolla upp vad jag ska förhandsboka ;)

2009-02-15 @ 17:16:09
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Maja

Aha, där bodde min kompis förra året. Jag kommer bo lite längre upp, på våning 5. Jadå, bilder lär nog dyka upp på bloggen om jag känner mig rätt :) Jag tycker det är väldigt fräscht där. Är ju såpass nybyggt (2004) också så.

2009-02-15 @ 17:20:24
URL: http://majo.blogg.se/
Postat av: Maja

Hur hittade du min blogg förresten? :)

2009-02-15 @ 17:21:08
URL: http://majo.blogg.se/

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0