Bokutmaning till mig själv!

Jag tänkte, såhär två månader efter årsskiftet, ge mig själv en bokutmaning för året! Jag läser och läser och läser, men sätter aldrig upp några egentliga mål med min läsning. Så jag tänkte knåpa ihop en liten lista med lite utmaningar och uppmaningar till mig själv! Annars slutar det med att jag endast läser det som ligger närmast...

- Jag tänker sätta mig in ännu mer i djurrätt, vilket är passande eftersom jag måste (vill) läsa det till min C-uppsats. Så jag ska läsa om Peter Singer - Djurens frigörelse, och sedan ska jag läsa Helena Striwing - Djur som brottsoffer.

- Jag har nu samlat på mig alla Stephen Kings böcker (förutom två... Grrr), och eftersom jag bara har läst en bråkdel av hans fantastiska böcker så måste den samlingen betas av bok för bok! Särskilt "Det mörka tornet"- serien, som inte känns riktigt som "min" typ av bok, så det kan bli intressant!

- Det är ett jäkla tjat om den här Twilight- serien av Stephenie Meyer, så det är väl lika bra att läsa den så att jag inte halkar efter i utvecklingen!

- Stieg Larsson är ju något upphaussad, och trots en viss motvilja så tänker även jag ge mig i kast med trilogin!

- Efter att ha kämpat i ett halvår för att samla ihop Expressens klassikersamling så ska de böcker jag inte tidigare läst bockas av från listan!

- J.M. Coetzee är fantastisk, så jag måste ju självklart fortsätta med honom! "Djurens liv" är ett intressant och lite annorlunda inlägg till djurrättsdebatten, och eftersom jag uppskattade den så bör jag ju gilla resten!

- Dean Koontz skrämde slag ur mig med "Psykopaten" men fångade mitt intresse med "I månens sken". Några av hans böcker har dessvärre samlat damm i bokhyllan under en tid, så dessa ska dammas av!

- "No Country for Old Men" blev ju en biosuccé, och trots att jag köpte boken innan den ens blev film så har jag inte öppnat den.. Skamligt.

- Läsa mer på engelska är ett måste, böcker är ju alltid bäst på originalspråk! Min lilla samling som inköpts på Waterstones är ett måste!

- Ulf Lundell har knåpat ihop några böcker, och skriver man så fantastiska låtar så bör man skriva lika fantastiska böcker. Upp till bevis för Uffe alltså!

- Roberto Savianos "Gomorra" har jag hört mycket om - ett måste tydligen.

- Jag har av någon anledning aldrig kommit mig för att läsa Joyce Carol Oates, trots att "Blonde" står i bokhyllan. Så där har vi något att sätta tänderna i!

- Liftarens Guide till Galaxen SKALL läsas om. Igen.

Det var väl lite av det som var tänkt.. Har jag missat något uppenbart som bör vara med - säg till! Annars får mitt bokår börja såhär!

Skriv din åsikt
Postat av: EM

Haha jag har precis fallit för trycket och ska läsa stieg larsson jag med. Eller jag har faktiskt börjat - typ sidan 50.

Bra med djurrätt & allt annat du ska läsa!

2009-02-23 @ 21:54:01
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Umma

Har massa andra tips men tycker du ska plöja igenom de du skrivit upp innan, annars blir det fasen lite overkill ;)

2009-02-23 @ 22:25:17
URL: http://umma.blogg.se/
Postat av: Umma

Aha så ett IKEA besök är redan gjort alltså? Trevligt. Undrar hur många gånger jag besökt det stället sedan jag flyttade i augusti. Första veckorna var jag där minst 20 gånger (utan att ta i i överkant!). Man blir som besatt av möbler, tyger, kuddar och kökspryttlar. :-) Välkommen till inredningens oändliga värld! Vad blir det för soffa?

2009-02-23 @ 23:06:13
URL: http://umma.blogg.se/

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0