När man inte har alla hemma

Ni vet alla dessa fantastiska uttryck gällande när någon "inte har alla hemma"? Det finns ju lite allmänt tråkiga som till exempel "inte alla hästar i hagen", och sedan har vi ju mina två favoriter; "inte alla bestick i lådan" och den absolut bästa "hjulet snurrar men hamstern är död".

Jag trodde att det var mina favoriter. Tills igår kväll. Kollade såklart på Design: Simon&Tomas, där Simon ska förklara hur vrickad hunden Pooter är.

"He's one sandwich short of a picnic"

Förvarning: jag älskar det uttrycket, och jag kommer använda det konstant numera! Helt fantastiskt.


Skriv din åsikt
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

haha engelska uttryck.. mmmm... Whatever floats your boat!

2009-02-10 @ 11:35:29
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Skulle inte handledningsgrejjen komma upp på mondo kl 12 idag? Hittar ingen handledare !



2009-02-10 @ 13:43:27
URL: http://sharpen.blogg.se/

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0