Nu är det på riktigt!

Efter att ha genomlidigt en tämligen förrvirrad föreläsning om kriminalvårdens KBT- program som ingen förstår varför vi ska lyssna på, så fick vi vår hemtenta. Fråga 1-4 var väl okej, jag kan inte svara på dem på rak arm men jag borde kunna hitta något vettigt i kurslitteraturen angående dem. Fråga 5 däremot, den kändes som ett slag vid örat. Vi ska alltså analysera någon form av budgetproposition! Vad jag vet så läser jag kriminologi, INTE ekonomi. Vi var alla gemensamt upprörda över frågan, känns som om det inte är någon av oss som tänker ta itu med den förren tentan måste lämnas in..
Efter föreläsningen gick jag och skrev på mitt hyreskontrakt. (Sofie och jag var ju först tvugna att hitta till Körsbärsvägen 2, och Sofie var fullkomligt övertygad att vi skulle gå in i dörren märkt cykelförråd. Jag tvivlade, och det visade sig såklart att det fann en tjusig RIKTIG ingång runt hörnet.) Så nu är allt kirrat och klart! 1 april så får jag min nyckel, och den 4 april så går flyttlasset från Flen, med ett litet stopp på vägen på IKEA för att köpa en ny säng och annat jag kan tänkas behöva. Eftersom jag nu ska köpa en mindre säng så tänkte jag att jag borde kunna få plats med en snygg modulsoffa istället, med en divan. Får jag inte en divan så kommer min studietid att bli förskräcklig!

Annars så har Sofie och jag redan spikat söndagen den femte april som filmkväll med tacos i MIN lägenhet. Stort. Sofie har även tänkt släpa upp mig tidigt som fan varje morgon för att gå en långpromenad. Så jag är lite kluven till den här flytten, eftersom jag får en personlig tränare på köpet vare sig jag vill eller inte. Haha!

Skriv din åsikt
Postat av: Josefinan.blogg.se

haha.. min första lägenhet här i eskilstuna var på 21kvm... bara så att du fattar utrymmet... :P

2009-02-13 @ 20:19:50
URL: http://josefinan.blogg.se/
Postat av: belliiish

hur ska du spendera din alla hjärtans dag ?:)

http://belliiish.blogg.se/2009/february/alla-hjartans-dag.html



kram

2009-02-13 @ 20:32:35
URL: http://belliiish.blogg.se/
Postat av: Elin

hej, var med och påverka, en utmaning är utlyst, läs mer på min blogg och tveka inte att göra skillnad!

KRAM

2009-02-14 @ 01:26:15
URL: http://nymanelinlilling.blogg.se/
Postat av: Maja

Hejhej! Jag har inte flyttat till Emmylundsvägen 5 ännu, hoppas på att det blir den 2 mars. Men jag har kollat in lgh och den var schysst så jag tror det blir bra! Känner folk som bott där förut och trivts jättebra så :) Vilken våning kommer du att bo på?

2009-02-15 @ 16:25:41
URL: http://majo.blogg.se/

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0