Vive la France!

Vi begravde farmor idag. Väldigt avskalad och fin tillställning, bortsett från sånt som alltid inträffar när min släkt är inblandad. Prästen var helt väck, han tycktes ha ticks, hade väldigt spännande ljudeffekter på gång och kunde lätt ha tagits för en medlem utav Stefan&Krister- ensembeln. Min kusin som numera bor i Paris sedan några år tillbaka var en snobbig sprätt redan innan han flyttade, men nu har han enbart blivit värre, en klassisk fransk snobb. När han sa hej då vrålade min ena bror "Vive la France!" helt apropå. Kusinen pratade konstant, och hade bland annat en lång utläggning om det fina med fransk kaffe. Min åsikt är: fransk kaffe suger. Tro mig, jag har provat, och är det något jag är bra på så är det svart jävla kaffe. Alla familjemedlemmar svor minst tre gånger var i kyrkan, inklusive farfar. Ja, religiösa är det i alla fall ingen som kan anklaga oss för att vara! Haha.

Nu håller jag på med en rejäl garderobsrensning, det kommer att ta flera dagar att bli klar! Helt galet. Allt hamnar i alla fall på Tradera, så kika in på min sida. Har ni tur kan ni ju göra ett fynd! :)

Skriv din åsikt
Postat av: pelle

Jag vet att jag inte borde skratta, men du fick "din" begravning att låta underhållande. Hoppas det var en fin dag i alla fall :)

2009-02-06 @ 19:38:04
URL: http://pellespersonliga.se

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0