En ekologisk utmaning

Jag stal hela sonika denhär från en blogg. En utmaning angående bra & dåliga saker man gör för miljön;

De 3 bästa sakerna:

  • Jag äter inget kött, ingen kycklig och inga fiskar/räkor/whatever. Noll animalier, inte ens minsta lilla godisbit med gelatin. (Jag jobbar på mejeriprodukterna.. Men tofuost är bäst!) Köttindustrin är ju en utav de värsta miljöbovarna, så jag ger mig själv en stor eloge här (trots att jag är veggo av etiska skäl).
  • Jag är besatt av källsortering & återvinning. Jag återvinner, helt seriöst, minsta lilla pappersbit. Det finns väl inget bättre än att lägga plast för sig, metall för sig och papper för sig? Eller är det bara jag?
  • Jag dricker kranvatten istället för massor med dyrt köpvatten/läsk osv. (Låt er inte luras av sodastream- maskiner, STOR miljöbov detdär!)


 

De 3 sämsta sakerna:

  • Jag är en storslösare av vatten. Rinnande kranar är min melodi. Tyvärr..
  •  Jag MÅSTE sluta konsumera så mycket. Köpstopp kanske?
  • Jag släcker aldrig lampor när jag lämnar ett rum.


 

3 saker jag vill bli bättre på:

  • Minska ännu mer på konsumtionen som består av djurprodukter.
  • Släcka lampor och sluta upp med detta evinnerliga rinnande utav vatten.
  • Klaga ännu mer på alla som gör icke-miljövänliga saker så att de skärper sig.


Så nu när alla läst detta kan ni ju klicka här och rädda lite hederlig svensk gammelskog alldeles gratis, DET är bra för miljön och hela ekosystemet det!
Sen utmanar jag ALLA på detta, speciellt P, för du är nog allt en riktig miljöbov! HAH! Fast Josefina är nog ännu mer miljöbov...


Skriv din åsikt
Postat av: Emma

Det var meningen att den skulle stjälas :D Jag är glad ju fler som gör den!

2009-01-15 @ 16:58:33
URL: http://emmailondon.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag stjäl den av dig nu om det går bra :)

2009-01-15 @ 18:48:51
URL: http://seabobby.blogg.se/
Postat av: Pillan

Haha, självklart! :)

2009-01-15 @ 19:40:30
URL: http://obeskrivlig.blogg.se/

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0