I brist på annat

Jag har många väsentliga saker för mig just nu. Jag försöker bland annat opponera på Viktors uppsats, och jag vill bara klargöra att det är väldigt svårt att opponera. Dels hatar jag att ge kritik till människor som faktiskt kommer att ta del av kritiken själva (annars går det minsann bra... hah). Dels är det svårt att komma med bra förslag på hur saker och ting kan utvecklas (dock har jag faktiskt kommit på en del angående denna uppsats, så jag är nöjd).

I övrigt så är det sjukt mycket planering, tonvis med mailade, infosökningar och gud vet allt på gång angående csn, kriminologi III, den mycket lyckade (IRONI!) metod II kursen och diverse lägenhetssökande. Jag funderar lite på huruvida jag ska få ihop pengar tills på torsdag för att köpa ett nytt tunnelbanekort som räcker till juni-nångång. Jag dricker kaffe och diskuterar med Leonard över msn huruvida man kan koka en fryst kyckling innan man steker den. Jag sitter och är bitter över att jag fortfarande är sjuk. Jag samlar kraft till att byta lakan. Jag har stora planer på en omorganisering av familjen Johanssons återvinningsrutiner (om jag inte får tag på en lägenhet snart så kommer det krisa, för jag lär bli utkastad när jag satt dessa planer i verket..). Sedan funderar jag även på om jag ska orka anstränga mig lite för att gå ner i vikt (jag HAR varit ute på en promenad idag, snålblåst+svårt att andas pga förkylningen ökade inte direkt mina utsiker att orka anstränga mig).

Jag fyller år nästa vecka. Så den tjugoandra är det bara nio år kvar tills jag legitimt får börja med min trettioårskris. Undra vad jag får för fina presenter? =) Av mor och far vet jag ju redan, jag får en micro och flygbiljetterna till Skottland. Av Mogge lär det väl bli ett presentkort, av Tina&Andréas vet man aldrig men man blir alltid nöjd. Ifall jag får något av mina vänner (man ska aldrig vara nog för säker... haha) så hoppas jag på massor med kul hårprodukter av Josefina (jag är för snål för att köpa själv.. och Josefina, jag gillar den där osis- sprayflaskan man ska ha om man vill ha rakt hår...) och av de andra så vet man aldrig. En tequila på krogen är nog vad man kan vänta sig.

NOG med detta meningslösa ändlösa dravel. Åter till kaffedrickandet och opponerandet.

Skriv din åsikt
Postat av: Anonym

Jag ska ha din önskning i åtanke! =)

2009-01-12 @ 18:59:42
URL: http:// josefinan.blogg.se/

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0