Jag fick betalt för detta idag! Hah.

Jag har praktiserat som hobbypsykolog idag på jobbet, i kombination med en liten släng utav hobbykostrådgivare. Någon anser sig vara matmissbrukare, någon gömmer colaburkar på rummet, någon måste sluta med godisberoende.. Ah, mycket trevliga åkommor som personalen lider av. Och där i mitten stod jag och svarade förnöjsamt på frågor och gav goda råd. Jag. Alltså den person som snusar på tok för mycket, är väldigt glad i hatten när det vankas fest, jag som dricker minst en liter kaffe om dagen, jag som tror att alvedon hjälper mot allt, jag som inte har lyft mitt arsle ur soffan det senaste halvåret.

Hallååå hycklare.

Men det var kul. En liten övning innan mina psykologistudier tar fart i höst. Innan dess ska jag ju bara skriva min C-uppsats i kriminologi, och dessvärre (?) finns det inte så många kriminella personer på jobbet som jag kan läxa upp. Därav varför jag håller mig till hobbypsykologi.

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0