Tips från coachen !

Jag tänkte göra ett seriöst försök iår med att bygga upp en riktigt schysst sminkväska. Bra skit helt enkelt. Problemet är ju att jag aldrig orkar anstränga mig när det gäller smink. Lite foundation, mascara och en hundra år gammal toksnygg rouge är ungefär vad jag orkar med. Men nu ska det alltså bli ändring. Jag började ju lite fint här för ett halvår sedan genom att köpa Make Up Stores superbraiga concealer som Jonna inspirerade med för hundra år sedan (ni vet, den där runda burken med tre färger..). Men längre än så har jag inte kommit. Så jag KRÄVER nu expertishjälp från alla er som tycker att sånt här är kul.

Mascara har jag redan mina funderingar kring.
Jag stal nyligen en Elizabeth Arden Double Density från min älskade mamma, och den är kanon. Men den där från Maybelline, är den kanonbra eller är det jag som blir så exalterad av den väldigt gula färgen?




Sedan har jag ju en rätt bra foundation. Men tips mottages tacksamt ändå.

Rouge, ögonskugga, kajal... tipsa!
Sedan har jag säkerligen missat något väldigt viktigt, det är jag redan införstådd med. Sedan vore det ju kul om vi kunde hålla oss inom en rimlig prisklass, jag lägger ju inte sjuhundra riksdaler på en ögonskugga..

MEN ! Jag vill skryta lite med att jag gjorde ett sjukt bra jobb på nyårsafton med att totalt härma Sofies sätt att måla ögonskugga på. Allt var jättebra tills jag fick storhetsvansinne och sabbade allt så att jag fick göra om det. Men bilden visar hur duktig jag var innan! Ha! Eloge till mig själv!


Skriv din åsikt
Postat av: sadia

den mascaran verkar bra!

2009-01-14 @ 16:24:36
URL: http://sadia.blogg.se/
Postat av: Sofie

you go girl, snyggt sminkat ;)

Har en känsla av att det blir jag som får springa med dig på sminkshopping om du ska inhandla det i Stora staden? haha :)

2009-01-14 @ 16:25:06
URL: http://sofiejohnsson.blogg.se/
Postat av: Pillan

Haha, precis vad jag hade planerat! Du är så illa tvungen att lokalisera alla butiker jag ska till, plus att du måste hitta dit. Jag tänker bara följa med och betala! =)

2009-01-14 @ 16:36:36
URL: http://obeskrivlig.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Ja alltså anmäla sig till c-kursen! Men det var ingen brådska, bara man gör det innan första tentan så var det lugnt!

2009-01-14 @ 16:39:18
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Haha näää ingen speciallista för Sharpare ;)

Har du opponeringen imorgon?

2009-01-14 @ 17:04:20
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: P

Kanonbra, det låter nästan som en rolig kurs!

Förövrigt så föreslår jag att jag skickar med dig en slant så får du köpa en sån där concealer åt mig, den var grym!



?

2009-01-14 @ 22:05:37

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0