En dag i vilda västern

Jag är sjuk. Det är okej att tycka synd om mig.
Jag är inte bara sjuk, jag ska dessutom jobba imorgon med start 07:00.
Jag var inte så sjuk tidigare under dagen, men efter att ha suttit 3 timmar på en föreläsning om de olika skillnader mellan vetenskapssyn som finns när man ska göra en textanalys, så blev jag sjuk.

Om NÅGON nämner ordet diskurs så lovar jag att jag slår er.
Ärligt talat, måste man ta ställning till vilken vetenskapssyn man vill luta sig mot? Jag tycker alla är skit. Torra filosofiska livsvärderingar typ. Filosofi är kul - vetenskapssyn sucks. Jag menar, vad spelar det för roll om jag anser att man kan betrakta en sten objektivt eller inte? Varför ska jag inte kunna betrakta den som en sten innan jag satt in stenen i någon diskurs? Om folk (läs: professorer och övriga skitlärare) kunde sluta upp med att försöka få mig att göra mitt liv ännu mer komplicerat genom att ge den en poststrukturalistisk synvinkel så vore jag tacksam.

Eftersom det blir en hemmakväll (Woho! Ovanligt! Hmm..) så funderar jag lite på vad jag ska sysselsätta mig med. Det jag har planerat in är ett mycket varmt bad och sen så ska jag laga mat + matlådor (jag är lite ekonomisk i alla fall).

Förövrigt är jag oerhört pretto nu i mitt sjukdomsläge, eftersom jag har en sjal på mig inomhus! Men för att lätta upp prettostämningen lite så vill jag meddela att det är en såndär sjal som man kan, om man vill, använda för att leka tågrånare á la vilda västern med! Låt mig demonstrera;



Observera att jag försöker se ut som en aggressiv tågrånare.
Observera helst inte att jag nog inte kammat håret idag...

Skriv din åsikt
Postat av: Umma

Jag tycker inte du ser ut som någon rånare utan mer "Hejtittajagärsjukåhstackarsmig-hundvalpsögon". Och du: Jag TYCKER synd om dig! Att vara sjuk är så jädra trist. Men försök se det positiva: Du kan ligga i soffan och kräva andras påpassning. Det kan vara rätt skönt!



Jag är inte så inne på hokuspokusböcker. Kanske för att jag lätt suger åt mig allt som en svamp, och då är det lätt att det blir fel. Typ läser "Du får bara äta 2 msk linfrön/dag" ENDAST. Så jag undviker litteratur av dess slag.



Kry på da nu!

2009-03-13 @ 17:24:34
URL: http://umma.blogg.se/

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0