Sladdar och annat krafs

Läsningen går lite sådär. Jag fick för mig att jag skulle rensa ur byrån som ska med i flytten, vilket var lättare sagt än gjort. Innehållet bestod av gamla mobiltelefoner och kameror, diverse sladdar och en hel del manualer till olika elprylar (och kläder). Det är lite lurigt att avgöra om man har användning för en sladd bara sådär, så jag körde tillslut på devisen att om jag inte visste till vilken pryl den tillhörde, så skulle den kastas. (Ärligt talat kände jag inte igen en enda sladd.. Pappa räddade dock en antennkabel som inte ens var min.) 

Man hittar så mycket meningslösa prylar när man rensar. 3 olika cd/dvd- ställ i ful "modern" (tänk 2001 typ) utföring som man aldrig mer vill se i hela sitt liv. Gamla kassettband, massor med brända cdskivor, en fin kartong man tror sig ha användning för.... Fy fan vad skönt det är att kasta allting!

Nu ska jag väl återgå till den sjukt tråkiga läsningen om olika textanalytiska metoder.. Jag får glädja mig åt att man idag får söka till höstens utbildningar, och där hamnade självklart Psykologi överst på listan när jag lämnade min anmälan!

Fördelen med att ha ont i halsen är att man har en mycket bra anledning att frossa i glass!

Skriv din åsikt
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Haha, jag rensar min garderob idag. När jag egentligen bör göra massa annat. Har hittat hur mkt sladdar som helst. Fattar inte varför man sparar på sig en massa skit!

2009-03-16 @ 20:08:49
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Du gör alltså en innehållsanalys av byrån?:P

2009-03-16 @ 20:53:25
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: Umma

Haha jag har en hel kartong fylld med olika sladdar, laddare och konstiga elprylar som jag inte har en aning om vart de går. Men inte vågar man slänga dom - IFALL jag en dag hittar användningsområdet. :P



Jag antar att du ska köpa mer än galgar och tyg på Ikea, så lyckades nog hålla nere budgeten igår vid mitt besök. :)

2009-03-17 @ 09:17:04
URL: http://umma.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej!



Ja, Vi och våra jävla resor :) Men vad skönt det ska bli med god mat och en hel del värme, blandat med shopping. Ja, kuddarna ligger i en påse i tvättstugan och väntar på dig. Hämta dom nästa onsdag vett ja. Då kommer saggeliitoo också. Så två flugor i en smäll, din upptagna människa!

2009-03-17 @ 10:34:06

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0