Torsdag, 7maj.

Vaknade imorse med grov migrän.. Det var längesen sist, och den här gången fick jag inte ens någon effekt av migräntabletterna. Men en kombination av eeze, alvedon, c-vitaminbrus, vatten, frukost och kaffe gjorde susen. Nu har jag bara lite överkomligt ont! 

Min plan för dagen är att plugga som en galning fram till dess att Providence börjar på femman (mitt nya favoritprogram! Sorgligt men sant!), då tar jag en lunchpaus framför TVn. Sedan fortsätter jag plugga som en galning, fram till dess att klockan blir halv fem. Då sätter jag mig på tunnelbanan och beger mig till Medis där jag ska möta upp Sofie. Vi går sedan till Koh Phangan för att äta middag och dricka vin med Ellinor och Maria. Ska bli riktigt mys, vi har ju knappt hunnit med att umgås sen vi började skriva c-uppsatsen. (Förutom när jag och Sofie lekte med getterna. Men det är en helt annan historia).

Min huvudsakliga plan idag är att bli klar med alla artiklar som behandlar kopplingen mellan våld mot djur och våld inom familjen. Det innebär fyra analyser och tre genomläsningar. Det borde jag väl klara av?

Haha, för övrigt, P ska bo själv för första gången någonsin. Inte att blanda ihop med att P ska flytta hemifrån. Nejnej, P ska hantera ett hushåll själv. Det här är ju förvisso ett rätt så internt skämt, men skoja inte att P såg rädd ut när jag påpekade detta! Ännu värre blev det när P redogjorde för hur kul det var att se dun flyga omkring i den genomskinliga dammsugaren, ungefär som om Elin och jag skulle gå på att P faktiskt uppskattade hushållsarbete! HAH.


Skriv din åsikt
Postat av: josefin

gud va jobbigt med migrän ;s



läs och kommentera gärna min blogg :)

2009-05-07 @ 13:46:00
URL: http://thejosefin.blogg.se/
Postat av: Em

Skönt att det gick bra med alla piller då :D Haha!

2009-05-07 @ 14:36:23
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Jonna

Åh Koh Phangan! Stockholms bästa restaurang!!! Vi ska dit på lördag... Love love love!!



Sv: Haha, ne utemöblerna fick inte plats i fickan! Skit också! Granit så fort vi inte längre bor i en krigszon. Har inte packat upp en enda kartong!

2009-05-07 @ 15:42:47
URL: http://jonnaliisamaria.blogg.se/

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0