2005

Musik och människor som berört mig under året.

Vi börjar väl med musiken;

Bruce Springsteen - Thunder Road
”So Mary climb in, it’s a town full of losers and I’m pulling out of here to win”

Bruce Springsteen - Born to run
"I wanna die with you Wendy on the streets tonight, in an everlasting kiss"

Bruce Springsteen - Lost in the Flood
"Hey man, you think that's oil? Man, that ain't oil that's blood"

Bruce Springsteen - Devils&Dust
"We're a long long way from home Bob, home's a long long way from us"

Josh Groban - You raise me up
"You raise me up, to more than I can be"

Thin Lizzy - Cowboy Song
"Let me keep spinning til' I hit the ground"

Moneybrother - They're building walls around us
"For all intents and purposes, man, it's easier to leave "

Dire Straits - Heavy Fuel
"It took six hamburgers and scotch all night, nicotine for breakfast just to put me right"

Creed - One Last Breath
"It seems I found the road to nowhere, and I’m trying to escape"

Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
"God knows when but you're doin' it again"

Mikael Wiehe - Flickan och Kråkan
"Och flickan är liten och hennes hår är så ljust, och hennes kind är så flämtande röd.
Och kråkan är klumpig och kraxande svart, och om en stund är den alldeles död."


Björn Afzelius - Fröken Julie
"Julie, ja så var visst ditt namn, ja jag minns du föll av stolen, när jag sa att mitt var Juan"


Människorna som berört mig under året, det är en svår lista att göra. Självklart har alla mina vänner haft en enormt stor betydelse, men det finns vissa människor som har fått mig att känna det där lilla extra, vare sig det är bra eller dåligt.

Sandi
Jag finner inga ord, det är fortfarande så overkligt.

Sam
Du har varit så stark, och du kommer alltid vara en del av min familj.

Morgan
Älskar dig mer än någonsin nu.

Malin
Det som hänt dig gör ont i mig.

Petra
Dig kan man nå dygnet runt, och hos dig har man alltid en sovplats om livet blir jobbigt.


2005 visade sig vara det värsta året hittils i mitt liv, det året som allt värdelöst var tvunget att hända. Men vi har alla blivit starkare utav det som hänt, och vi tar vara på varandra istället för att vara förbannade på livet. Vissa läxor man får lära sig är hårda och otroligt jobbiga, men de läxorna är oftast de viktigaste.


I need you to be so much closer..

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0