Arg var bara förnamnet.

Nej, nu är jag fan riktigt arg. Förbannad. Har man något att säga om någonting som rör mig, så kan man väl säga det till mig personligen? Tro mig, jag kan ta saker man har att säga om mig. Och en liten infallsvinkel är att jag har ett förbannat bra omdöme, och jag gör INTE saker som är grymt skadliga för mig.

Nej, nu är jag arg, men det kommer gå över till ikväll, då jag ska ha sjukt kul! Massor med alkohol, härliga personer.. Vad mer kan man begära?

Bruce Springsteen håller mig sällskap här hemma, och snart blir det duschen för min del!

Och en sak till bara, en liten liten detalj;

Livsmedelsverket har godkänt att företag i Sverige får tillsätta transfetter i sina livsmedel. Transfetter lagras i kroppen, de transfetter som man får i sig kan man omöjligt bli av med igen. Det läskigaste med transfetter är att de är dödliga. De bidrar till massor med sjukdomar, men ändå så är transfetter godkända i Sverige. Danmark, tillexempel, har förbjudit transfetter totalt, eftersom de värnar om sin befolknings hälsa. Det som är idiotiskt i Sverige med godkännandet av transfetter, är att de produkter som innehåller transfetter går att göra precis lika goda och bra utan tillsatsen. Transfetter finns i müsli, kakor, flingor, tårtbottnar, färdiga maträtter, godis, chips... Jag skulle få hålla på hela dagen ifall jag skulle räkna upp allting.

Frågan som kvarstår är; Hur vettiga i huvudet verkar Livsmedelverket vara? Har de ett bra omdöme? Är det smart att tillåta en tillsats som gör den svenska befolkningen sjuk?

Bara en liten tanke alltså. Många (speciellt vissa) borde tänka innan de öppnar munnen. Ta reda på all fakta innan ni ger er i kast med att spy galla över någon/något. Det tyder ju faktiskt bara på grymt låg intelligens, inte sant? Ni vill bara se den ena sidan av saken, den sida som ni föredrar. Skaffa en hjärna snarast, och sluta tro på saker som regeringens små anordningar säger. Livsmedelsverket, Läkemedelsverket, listan kan göras lång. Regeringen har ingen hjärna, och inte deras så organisationer heller. Läkemedlesverket tillät ju en linsvätska, som gjort flera personer blinda i USA. Och nu har flera personer i Sverige fått ögoninflammationer av den. Bra omdöme? Sluta lyssna på idioter, och skaffa er en egen uppfattning om saker och ting.

Nej, nu blir det duschen. Sedan ska jag knalla upp till ICA, så att jag kan handla lite +  ta med mig Petra hem därifrån. Sedan ska vi ha skoj! Hörs!


Skriv din åsikt
Postat av: Negern

Haha om detta är till mig så har du cycklat vilse tror jag. Hade det handlat om dig så hade jag förmodligen diskuterat det med dig. Något som du uppenbarligen inte klarar att göra med mig.(jag kan ju ha fel)Hur som helst inte meningen att du skulle ta åt dig så. Förlåt är väl det minsta jag kan säga. Om nu det duger åt fröken;)

2006-05-22 @ 16:35:50

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0